ylvaengeland.reismee.nl

Week 10: 'It's beginning to look a lot like Christmas'

‘It’s beginning to look a lot like Christmas’

Nou eigenlijk niet! Omdat het gewoon zomer is voelt het eigenlijk nog niet als kerst. Al zijn een hele hoop huizen versierd met lichtjes en alles wat je kan bedenken (Ik zal hiervan een foto plaatsten bij het foto album van deze blog). Ook worden er erg veel dingen gedaan voor kerst, elk winkel centrum heeft wel een kerstman met een elf waar je mee op de foto kan, je hebt een santa world waar alles helemaal in kerst stijl is met attracties en er is nog veel meer! Maar ja, door het warme weer voelt het echt anders, maar niet per se verkeerd!

Het weer is langzaamaan steeds beter en constanter geworden, al is deze week wel een uitzondering, er is namelijk een hittegolf… 4 dagen boven de 40 graden, ja dat is niet echt een pretje…. En dan moet ik ook gewoon werken natuurlijk, maar ja, wat ga je doen met kinderen in deze hitte ?! De vakantie is net begonnen, maar oma heeft Christian meegenomen voor een weekje weg, dus ik heb alleen Reece. Het beste om te doen met deze hitte: in een zwembad liggen! Helaas hebben wij geen zwembad, maar ik ben met Reece naar Seline geweest want die heeft wel een zwembad! Het was een heerlijke dag, in het zwembad spelen, pannenkoeken eten en de kinderen heerlijk samen spelen. Iets anders wat ik ben gaan doen met deze hitte, naar een binnen speeltuin! Hier is het lekker koel en Reece speelt lekker, prima voor ons beide dus!


Vorige keer dat ik mijn blog schreef was ik ziek, gelukkig was dat vrij snel over, tot 1.5 week later. Toen werd ik namelijk opeens weer ziek en niet zo’n beetje ook. Ik kon amper slikken, niks eten en ik had koorts en dat terwijl ik die avond eigenlijk een sinterklaas feest had met een hele hoop Nederlandse au pairs. Ik keek hier onwijs naar uit en heb een hele tijd zitten twijfelen, maar ik kon helaas echt niet gaan. De volgende dag voelde ik mij nog erger en omdat ik eigenlijk niet kon eten en amper drinken ben ik naar de dokter geweest. Ik had een bacteriële infectie en moest aan de antibiotica voor 10 dagen… behoorlijk flut, zeker aangezien ik mij een aantal dagen echt slecht voelde. Maar goed, na 3 dagen was de koorts weg en kon ik weer redelijk normaal eten en drinken!

Ik hoop dat al dat ziek zijn nu voorbij is en ik gewoon lekker verder kan met genieten! Dat heb ik afgelopen weekend zeker wel gedaan! Ik ben met een groep meiden gaan wandelen. Eerst zijn we naar mount lofty gereden, wat al heel erg mooi was (en ook wel een beetje eng, door de bergen rijden) en toen zijn we een hike van 8 km gaan doen. Het was niet zomaar een beetje wandelen, nee, het ging heel veel omhoog en heel veel omlaag… Op de weg terug moesten we vrijwel heel de tijd omhoog en dit waren wij, als niet ervaren wandelaars, niet gewend. Dus we waren behoorlijk kapot op de helft en toen moest de zwaarste helft nog komen… we moesten zowat elke 20 meter stoppen omdat onze benen zo ontzettend moe waren en pijn deden, maar uiteindelijk hebben we het gehaald en was het het helemaal waard! En ik heb mijn eerste kangoeroe gezien!

Op het moment ben ik vooral veel bezig met het plannen van leuke trips! Als eerste komt kerst er natuurlijk aan, dit ga ik vieren met de familie van mijn gezin. Ik ben erg benieuwd hoe dit zal zijn, maar ik weet zeker dat het leuk gaat zijn! Daarna ben ik een paar dagen vrij en ga ik met Seline wat leuke dingen doen, maar wat precies weten we nog niet haha. Voor oud en nieuw hebben we al wel plannen! We gaan namelijk eerst bij mij thuis top 2000 luisteren en oliebollen bakken, lekker Nederlands! Daarna gaan we of de stad in om daar vuurwerk te kijken of naar het strand om daar naar het vuurwerk te kijken.

In de tweede week van het nieuwe jaar gaan de ouders voor een weekje op vakantie. Ik heb dan samen met oma beide kids voor een hele week. Dit gaat denk ik wel een zware week worden, maar daarna ben ik heerlijk een week vrij! En ik heb besloten om die week heel goed te gebruiken, ik ga dan namelijk naar Nieuw Zeeland! Ik heb een tour geboekt voor 7 dagen waarin ik zo veel mogelijk ga zien van het noordelijke eiland. Ik heb hier echt onwijs veel zin in. Lekker een weekje helemaal weg, in een andere omgeving en veel zien. Ik reis helemaal alleen, dus dat word wel spannend!

Op 19 januari vertrek ik naar nieuw Zeeland en op 19 februari heb ik alweer mijn volgende trip gepland, namelijk de gold coast. Er is op dat moment een nationaal toernooi beach handbal waar ik aan mee ga doen! Lekker een paar dagen handballen op een ontzettend mooi strand, totaal niet verkeerd haha.

Daarna ben ik nog van plan om met een Tour 2 dagen naar kangoeroe eiland te gaan en begin april ga ik denk ik nog naar de oostkust (great barrier reef en whitsundays wil ik sowieso heen!), maar dit heb ik beide nog niet gepland.

Wat ik al wel heb gepland is de reis naar huis! Afgelopen dinsdag heb ik mijn vliegticket naar huis geboekt! Op 22 april vlieg ik naar huis en ik land op 23 april om 13.45 weer op Schiphol! Het voelt fijn om al die duidelijkheid te hebben van wanneer ik naar huis ga en omdat ik nu vroeg kon boeken waren de vliegtickets ook tamelijk goedkoop! Ik heb er aan zitten denken om na mijn au pair tijd nog te gaan reizen. Maar op 30 april vlieg ik naar Florida met mijn ouders, zus en haar vriend voor een vakantie, dus ik moest wel op tijd naar huis. Gelukkig geeft mijn host mom mij vakantie begin april, zodat ik in ieder geval nog wel kan gaan reizen!

Ik kijk heel erg uit naar de dingen die ik in het vooruitzicht heb en ook gewoon de simpele dingen zoals met Reece naar het strand gaan (of alleen, dat is nog beter haha).


Iedereen alvast een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!


Groetjes,

Ylva

Reacties

Reacties

ellen

wow wat een mooi leventje zeg.....en de gold coast...prachtig...de eilanden ook...en leuk he je eerste skippy!
en dan nog florida toe....ben zooooo jaloers hahaha

Monique

Wat leuk allemaal Ylva.
Geniet vd feestdagen en de zelf gebakken oliebollen.
Ziek worden moet je maar even niet meer doen.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Anja

Hoi Ylva, wat een leuke tijd heb je daar?
Geniet ervan!
Fijne kerstdagen en een voorspoedig 2020!

Annnemarie

Een hoop plannen! Heel erg leuk. En ervaring op gedaan met bergwandelen. Dan kun je ook wel een keer mee naar de alpen?. Hele fijne kerstdagen en een gezellig oud en nieuw. Wel vreemd hoor, zonder jullie?

Eddie

Ziek zijn kun je nu afstrepen, dat moet je maar niet meer doen.
Leuk zeg, naar Nieuw-Zeeland. Voor een Zeeuw best bijzonder :)
Mooie vooruitzichten en plannen. Geniet er van.

Eddie

....... En jij ook heel fijne en bijzondere feestdagen.
Kerst met een hittegolf.....

Marja

Hi Ylva, Wat n leventje zeg! Jammer dat je nog ziek was, maar gelukkig weer beter. En dan zoveel toffe dingen in 't vooruitzicht. Geniet ervan, t is voorbij voor je 't weet. '
Fijne kerstdagen en een mooie jaarwisseling.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active