ylvaengeland.reismee.nl

Week 20: Reizen, reizen en nog eens reizen

Hoi!

Hier ben ik weer eens met een blog! De afgelopen tijd is weer erg druk geweest met een hele hoop leuke dingen, maar de komende tijd brengt nog meer leuke dingen!


Ik zal beginnen bij het grootste festival in Adelaide (volgens mij), namelijk Fringe. Dit is een paar weken geleden begonnen en het duurt in totaal een maand. Voor de mensen die Fringe niet kennen, het is een groot soort festival met allerlei soorten optredens. Van circus acts, tot sing alongs, tot cabaret en nog veel meer. Voor kerst heb ik een voucher gekregen van mijn host parents om wat shows te bezoeken, iets wat ik natuurlijk erg leuk vind. Ik ben in totaal naar 4 shows geweest, een circus show die goed was, maar er zaten hier en daar helaas wel wat foutjes in… En naar ‘massaoke musical’ een soort giga sing a long met allemaal musical liedjes. Dit vond ik heel erg leuk en vond het jammer dat het maar een uurtje duurde, had nog wel 2 uur langer door kunnen gaan haha. En dit weekend ben ik naar een late night magic show die erg leuk was en een comedy show over cognitieve gedragstherapie en dat was ook erg interessant en grappig!


Ik ben 2 weken geleden naar het Gorge wildlife park geweest samen met een vriendin. In dit park kan je koala’s vasthouden en tussen de kangoeroes lopen. Het vasthouden van een koala was erg leuk om te doen! Het zijn stiekem best grote beesten en ze zijn best indrukwekkend, maar ze zijn ook erg zacht en schattig. De rest van het park was ook erg mooi. Het was heel leuk om heel dicht bij de kangoeroes te komen en de baby’s in de buiken te kunnen zien zitten. Maar ook de verschillende apen soorten waren erg schattig en we hebben een soort dance battle gehouden met een vogel die zich aan het vervelen was. Al met al was het dus een geweldige dag!

Mijn highlight van de afgelopen weken was toch wel echt het handbal toernooi waar ik aan deelgenomen heb. Het wat het nationale beach handbal toernooi van Australië waar de beste teams op af kwamen. Met onze soort van vereniging uit Adelaide, waren we goed vertegenwoordigd. We hadden een mannen team, een mixed team en 2 dames teams. In totaal waren we denk ik met zo’n 35/40 man. Ik zat zelf in het tweede dames team (SA Cubs) en we hebben het niet onwijs slecht gedaan! We hadden van tevoren nooit samen getraind of een wedstrijd gespeeld, maar we zijn wel gegroeid in het toernooi en we zijn in ieder geval niet laatste geworden! Het waren 4 geweldige dagen op een onwijs mooi strand waarin ik 1 van de leukste sporten kon spelen. Ik ben erg blij dat ik deze kans had en heb er heel erg van genoten. Het beach handbal seizoen zit er nu helaas op…. Dit vind ik erg jammer want ik vond het heerlijk om elke zondag op het strand lekker een balletje te gooien (oke, het zand overal hebben zal ik niet missen!). Maar als het goed is wordt er af en toe nog wel getraind en gaan ze in april nog de zaal in! Eens kijken of ik dat nog een beetje kan ?


Als ik vooruitkijk heb ik eigenlijk nog maar erg weinig tijd. Ik ga dinsdag 3 maart naar Sydney toe en op 5 maart begin ik mijn oostkust tour voor 3 weken! Drie weken lang ga ik met dezelfde groep heel de oostkust langs en gaan we alle hoogtepunten bekijken. Ik heb hier echt onwijs veel zin en kan niet wachten om aan de tour te beginnen. Ik kom op donderdag 26 maart terug en heb gelukkig de rest van de week nog vrij om even bij te komen. Daarna moet ik nog maar 3 weken werken en dan ga ik al weer naar huis!! Maar omdat er ook wat feestdagen tussen zitten, is dit in totaal nog maar 10 werkdagen! Echt bizar weinig.

Het einde begint dus wel in zicht te komen en om eerlijk te zijn vind ik dit niet heel erg. Waar ik in Engeland na 6 maanden echt nog niet weg wilde, heb ik hier wel zo iets van ja, het is goed genoeg. Ik ben al wel een beetje klaar met het werken hier en het leven van een au pair (steeds weer nieuwe mensen ontmoeten, vriendinnen kwijtraken omdat ze weg gaan en dat soort dingen). Daarom vind ik het ook erg fijn dat ik eigenlijk de hele maand maart lekker aan het reizen ben en daarna zijn het nog maar een paar daagjes!

Als ik thuis kom staat alweer het volgende avontuur op mij te wachten, ik ga namelijk 6 dagen nadat ik thuis kom naar Amerika met mijn ouders, zus en haar vriend. Even lekker 3 weken op vakantie (oke, mijn leven hier voelt ook best wel als vakantie vaak haha).


Ik heb veel zin in de komende tijd en ik zal jullie af en toe ook wel op de hoogte houden (vooral via Facebook waarschijnlijk). En ik zal natuurlijk alles over mijn tour vertellen in mijn volgende blog (die dus waarschijnlijk heel erg lang gaat worden!)!


Groetjes,

Ylva

Reacties

Reacties

Monique

Wat super zeg dat handbal toernooi. Fijn dat je daar aan mee mocht doen. En wat een goed vooruitzicht een reis langs de oost kust. Heel veel plezier en geniet ervan. Ik ben benieuwd naar je berichtjes/foto's op Facebook.
Lieve groetjes ?

Eddie

Bezig bijtje zeg. Wat een leuke dingen heb je gedaan..... en ga je nog doen. Veel plezier de komende tijd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active