ylvaengeland.reismee.nl

Een nieuw avontuur: Australië

Hoi allemaal!

Hier ben ik weer na een paar weekjes rust. Ik heb een paar weken echt even helemaal relaxed, met vriendinnen bij gekletst en mijn ouders weer eens lekker gepest (nee hoor, dat valt wel mee!). Maar, over 11 dagen begint mijn nieuwe avontuur al weer! De tijd is echt voorbij gevlogen maar ik heb wel onwijs veel zin om weer op pad te gaan.

Ik ben de laatste dagen vooral aan het opzoeken wat ik allemaal wil gaan doen in Australië, want ja, als ik er dan ben moet ik er wel proberen zo veel mogelijk uit te halen. Ondertussen heb ik al een lijstje gemaakt en al veel leuke plannen, maar wat ik allemaal precies ga doen ligt heel erg aan wanneer ik waar tijd voor heb. Ik heb al plannen voor in Adelaide, wat dus allemaal wat makkelijker te verwezenlijken is, maar vooral buiten Adelaide en compleet aan de andere kant van Australië zijn een aantal mooie plekken wat ik hoop te gaan bezoeken! Maar daar houd ik jullie natuurlijk over op de hoogte via mijn blog!


Ik besefte mij dat ik eigenlijk nog bijna niks over waar ik heen ga heb verteld. Op 9 oktober vertrek ik vanuit Brussel naar Adelaide. In totaal ben ik zo’n 21 uur onderweg… Eerst heb ik een vlucht van 6,5 uur naar Dubai, daar het ik een overstap van 2,5 uur en dan nog 12 uur naar Adelaide. Om 20.50 lokale tijd op 10 oktober kom ik aan en haalt de familie mij op! Een lange reis dus, maar ik zie er tot nu toe gelukkig nog niet al te veel tegen op! De familie waar ik terecht kom bestaat uit vader, moeder en 2 kinderen. Ze hebben een jongen van 2 jaar oud die 3 wordt op 28 oktober en ze hebben een jongen van 7 jaar oud die autisme heeft. Dit is dus heel anders dan wat ik in Engeland had, maar daar kijk ik ook heel erg naar uit! Ik zal 4 dagen in de week werken, met in het begin de woensdag vrij maar dit kunnen we altijd nog veranderen (voor als ik bv een lang weekend weg wil ?). Net als in Engeland heb ik veel geluk met mijn kamer, ik zit namelijk weer niet in het huis zelf. Ik zit in een gebouw wat in de tuin is, maar niet al te ver van het huis af ligt. Ik heb dus wel heerlijk veel privacy en ik heb al mijn dingen dichtbij want ik heb ook een badkamer en zelfs een klein koelkastje!

Ik woon dus in Adelaide, in de wijk Lockleys. Het huis ligt op 5 minuten rij-afstand van het strand en ik heb een eigen auto, dus dat is echt perfect! Oh en heel belangrijk, als het in Nederland winter wordt, wordt het in Australië zomer!! Ik heb al een paar keer met de ouders gesproken en ook 1 keer een skype gesprek gehad met de kinderen erbij. Dit ging natuurlijk niet helemaal goed en vrij chaotisch, maar het was leuk om de kinderen al eens gezien te hebben! Ik blijf als het goed is voor 6 maanden in Adelaide!

Ik begin ondertussen wel al een klein beetje zenuwachtig te worden. Het is toch weer spannend omdat ik naar een hele nieuwe omgeving ga waar ik niemand ken en wat zo ver weg van huis is, en dan heb je ook nog eens een 21 uur durende vlucht… Maar ik heb er ook echt onwijs veel zin in en kan niet wachten om daar eindelijk te zijn! Ik ben zoetjes aan bezig om mijn koffer in te pakken, hier en daar al wat spullen pakken en bedenken welke kleren ik mee ga nemen. Dit gaat eigenlijk allemaal heel goed en door mijn ervaring in Engeland weet ik nu toch wel beter wat ik wel en niet mee moet nemen.


Al met al heb ik er echt erg veel zin in en kijk ik er enorm naar uit! Ik zal jullie, net als in Engeland, weer op de hoogte houden via mijn blog! Als je het leuk vindt om mij op de voet te volgen kan je je aanmelden voor de mailingslijst en dan krijg je een mailtje als ik een nieuwe blog post! (dit hoef je niet opnieuw te doen als je je al aangemeld hebt voor de mailingslijst :) )


Groetjes,

Ylva

Reacties

Reacties

Annemarie

Joepie! Op naar het nieuwe avontuur! Leuk dat je nu al een stukje hebt gemaakt over je voorbereidingen.

Monique

Heel veel plezier en succes.
Leuk dat we weer mee kunnen lezen.

ellen

heerlijk....tis zo mooi land en geweldige mensen

Eddie

Spannende voorpret.
Australië, geweldig toch.
Je wordt weer gevolgd.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active