ylvaengeland.reismee.nl

Week 42: AUSTRALIË

Jajaja, eindelijk is het zeker, ik ga na mijn avontuur in Engeland naar Australië voor een nieuw avontuur! Ik was al een hele tijd aan het denken wat ik na dit au pair jaar zou gaan doen maar ik had eigenlijk nog steeds geen zin om te gaan werken en ik wilde meer van de wereld zien. Dus toen kreeg ik opeens het idee om nog langer te gaan au pairen. Maar ja, waar naartoe ? Ik wilde graag naar Amerika maar dan zou ik een heel jaar moeten en dit wilde ik niet. Dus ja, waar dan heen? Ik wilde graag naar een warm land en dacht al snel aan Australië. Want ja dat is zeker warm en Australië stond nog op mijn lijst van landen waar ik heen wil.


Na dit eindelijk te hebben besloten moest ik op zoek naar een gezin. Dit keer wilde ik niet via een organisatie gaan want dan betaal je al snel 500/600 euro voor het zoeken van een gezin, hier had ik niet zo veel zin in… maar je hebt ook een site waar je gratis je profiel op kan zetten en zo families kan zoeken. Snel maakte ik dus maar een profiel aan en ging ik op zoek naar families. Na een tijdje werd ik benaderd door een vrouw die een au pair organisatie heeft in Australië en au pairs voor families zoekt. Ze doet dit voor de au pairs gratis, maar de families betalen wel iets. Het voordeel hiervan is dat je een familie hebt die gescreend is, je een contract hebt, meer zekerheid hebt en dat je via de organisatie in contact kan komen met andere au pairs. Dus deze kans greep ik meteen aan.

Al snel kreeg ik meerdere families opgestuurd en had ik een gesprek met de baas van de organisatie om te kijken wat voor persoon ik ben en wat ik wil. Ondertussen was het eind april en was ik samen met mijn ouders in London toen ik alle gezinnen kreeg en konden we er samen naar kijken. Er waren 2 gezinnen die ik interessant vond en dit heb ik meteen doorgegeven. Met 1 gezin had ik al heel snel contact, van het andere gezin heb ik nog steeds niks gehoord haha.

Met het gezin waar ik wel iets van had gehoord had ik al heel snel een Skype gesprek. Ik was hier eigenlijk niet echt nerveus voor want ja, ik had het al wel eerder gedaan. Maar echt. Wat was dit gesprek anders dan mijn gesprekken met Engelse gezinnen zeg, in goede zin!! Het was echt een onwijs leuk en gezellig gesprek. De vader was heel erg enthousiast en open en de moeder was ook heel aardig, er was meteen een klik.

Omdat ik het moeilijk vond om op 1 gezin een beslissing te maken heb ik nog gezocht naar andere gezinnen voor een tijdje maar ik vond maar niks. Hierdoor besefte ik mij dat er gewoon niet veel andere gezinnen zijn die het hebben zoals ik het graag zou willen. Eigenlijk wist is al vanaf het moment dat ik met het gezin had gepraat wel dat het was wat ik wilde, maar ik had gewoon nog even bevestiging nodig!

Dus ja, eindelijk weet ik waar ik heen ga! Wanneer weet ik nog niet precies, want dat ligt er aan wanneer ik in Engeland klaar ben (ergens in augustus). Na Engeland wil ik eerst een maandje thuis zijn en daarna naar Australië, wat dus ongeveer eind september zal zijn! Ik blijf voor 6 maanden als het goed is.

Nu nog wat over het gezin! Het is een gezin in Perth met een vader, moeder en 1 jongen van ongeveer 18 maanden oud als ik daar ben. Moeder heeft een onregelmatig rooster en werkt 4 dagen en heeft dan 4 dagen vrij, dus ik werk ook 4 dagen en heb dan 4 dagen vrij en dus genoeg tijd om Australië te verkennen! Het is een mooi huis van wat ik op de foto’s heb kunnen zien en ik heb mijn eigen kamer met 2-persoonsbed. En wat eigenlijk het gaafste is van het huis: het heeft een zwembad!!! Ik kan dus zo vaak zwemmen als ik wil, wat ik heerlijk vind. Ik zit helaas wel iets verder van het strand af, maar alsnog maar ongeveer 20 minuten met de auto.


Ik heb nu al onwijs veel zin in mijn volgende avontuur en ik ben erg blij met de keuze die ik heb gemaakt! Maar eerst nog ongeveer 2.5 maand in Engeland mijn avontuur afmaken, waar ik met volle teugen van ga genieten!!


Groetjes,

Ylva

Reacties

Reacties

Monique

Super. Op naar weer een avontuur.
Leuk voor je. ?

Anja

Wat een leuk bericht ?. Fijn voor je!

Groetjes

Annemarie

Ik had al begrepen dat je verder aan het kijken was. Wat super dat het je gelukt is. Weer een heel ander avontuur en een heeeeeeeeel eind vliegen. Leuk dat je tussendoor een maandje naar huis komt. Kun je weer wennen aan het Nederlandse leven voordat je down under gaat. Leuk, leuk, leuk!! Liefs.

Caroline van Belzen

Hoi Ylva,
Nou, nou, het ene avontuur na het andere !!! Ik denk als je in augustus weer thuis kom dat je wel wat rust
nodig zal hebben en misschien kun je wel een boek gaan schrijven over alle belevenissen !?
Ben je nog met Ronan op de fiets geweest of gaat alles nou met de auto?
Ik ben benieuwd hoe het eindrapport is van je tijd met Ronan, hij zal je zeker gaan missen!
Groetjes en geniet maar!

Eddie

Eindelijk hé ;)

Je bent lekker bezig zeg. Wat een avonturen beleef jij. En wat leuk dat je gelijk een klik hebt met dat nieuwe gezin. Ben heel benieuwd hoe het leven daar gaat. Dus ik ga je ook in Australië gewoon volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active