ylvaengeland.reismee.nl

Week 35: Vakantie!

Pff dat was mij het weekje wel! Maar nu: vakantie!!

De afgelopen week was het erg druk en heb ik ook best wel wat uren gemaakt! Maandag moest ik eerder beginnen omdat het hier al vakantie is en Ronan dus in de ochtend niet naar school ging. Maar op zich wel een lekker dagje gehad, heel veel buiten geweest want het was heerlijk weer! Op dinsdag stond mij een lange dag te wachten. We gingen naar Hemel Hempstead naar een kliniek voor Ronan’s jaarlijkse check en voor een allergie test. Ik was gelukkig samen met de moeder en ik was vooral de taxi chauffeur! Ik moest namelijk heen en terug rijden en er naar toe rijden duurde zo’n 1,5 uur! Maar ik gebruik hier een elektrische auto die ‘maar’ 70 miles kan (112 km) dus ik moest hem tussendoor opladen, iets wat ik nog nooit had gedaan, best wel een beetje spannend dus. Gelukkig ging het allemaal goed en ook in de kliniek ging het met Ronan allemaal erg goed, hij was echt super geduldig echt heel knap. In totaal zo’n 116 miles gereden (186 km) dus nu kan ik toch wel echt zeggen dat ik hier goed kan rijden!

In Engeland in het algemeen houden ze erg veel van rotondes. Als fietser vind ik ze vreselijk en gebruik ik altijd de stoep (wat ook mag!) maar met de auto zijn ze eigenlijk best goed te doen als je er aan gewend bent. Maar in Hemel Hempstead hebben ze een rotonde, nou daar lijkt de ‘vervelende’ rotonde in Middelburg helemaal niks bij! Het was 1 hele grote rotonde maar elke keer als je een nieuwe weg had, had je een nieuwe rotonde. Het was dus een rotonde met heel veel kleine rotondes er op (ik zal wel een foto van het verkeersbord bij mijn foto’s zetten). En dan denk je, ja oke veel rotondes als je precies aan de andere kant moet zijn. Nou nee dus, om het nog makkelijker te maken (ahum) kan je op de rotondes ook rechts.. het verkeer komt daardoor echt ongeveer overal vandaan… Maar het goede nieuws, ik deed het gewoon in 1 keer goed!! Best wel trots op haha


Op woensdag had ik een apart dagje, ik moest om 9 uur beginnen en tot 12 uur werken en Ronan op de trein zetten en wachten tot Cecily kwam. Daarna nog wat geshopt in mijn vrije tijd en om 16.00 moest ik weer beginnen met werken. Op zich wel een lekker dagje maar toch wel vermoeiend.

En dan donderdag, mijn wekker stond al op 5.40 want we gingen naar Brussel! Met we bedoel ik de host mom (Cecily) en Ethan en ik! Om 6.30 moesten we al met de trein weg om om 8.55 de Eurostar naar Brussel te nemen.

Alles ging eigenlijk heel goed tijdens de reis en Ethan was echt super! Hij heeft ook heerlijk liggen slapen in de trein, waardoor ik ook nog even lekker mijn ogen dicht kon doen haha. Helaas kwamen we er al wel snel achter dat we Ethan zijn schoenen waren vergeten en dat is best onhandig want hij houdt enorm van lopen en rennen…. Maar gelukkig had de mevrouw van wie we het appartement huurde nog een paar baby schoenen, weliswaar iets te groot maar het was goed te doen! Het appartement zelf was ook echt super. Het was een mooi huis, lekker ruim, speelgoed voor Ethan (al wilde hij vooral met potten en pannen en de wc rol houder spelen….) en een heerlijk bed! Cecily moest werken in Brussel, ze had donderdag en vrijdag een presentatie en netwerken. Ik had Ethan overdag dus best wel lang maar we hebben ons echt prima vermaakt! Een beetje geslapen, buiten gespeeld en binnen gespeeld. In de avond zijn we naar Cecily gegaan, daar nog even gespeeld en daarna uit eten in een chic restaurant op kosten van Microsoft! Helaas had ik alleen een verwassen broek mee waar ondertussen al humus op zat… Maar dat maakte gelukkig niet heel veel uit haha. Om 8.30 de volgende dag moest ik weer beginnen maar dit was maar een kort dagje omdat we om 12.54 weer de trein terug hadden! Om 16.00 (Engelse tijd) waren we eindelijk weer thuis en was ik gelukkig vrij en dat betekende: vakantie!! Cecily zei dat ik het na deze week ook echt wel verdiend had haha.


Afgelopen weekenden heb ik het ook best druk gehad maar het ook erg leuk gehad! 30 Maart heb ik met Caro haar verjaardag gevierd samen met wat andere au pairs. De dag daarvoor zijn naar een pub gegaan en hebben karaoke gedaan, oke ik heb mee gezongen met liedjes, maar niet met een microfoon in mijn handen, wilde dat niemand aandoen haha. Op 6 april heb ik samen met Caro alvast mijn verjaardag gevierd omdat zij er op 14 april helaas niet is. We zijn eerst samen gaan ontbijten, daarna een high tea gaan doen (heel stom, vind die van honey pie in Middelburg toch nog steeds het lekkerste) en naar een stand up comedy avond gegaan. Een erg leuk dagje dus! De dag daarna ben ik samen met Julia (Nederlandse au pair) naar Madame Tussauds in Londen gegaan. We hebben heel veel foto’s gemaakt en daarna nog gezellig uit eten geweest, ook een onwijs leuk dagje dus!


Vandaag is de eerste dag van mijn vakantie van 2 weken. Vanavond komt Manon en zij blijft tot woensdag avond! Morgen gaan we samen mijn verjaardag vieren, ook met wat andere au pairs erbij. Gaat toch wel vreemd zijn, mijn verjaardag niet thuis vieren, maar ja in Malta ging dat ook goed en was het uiteindelijk ook leuk! Op 19 april komen mijn ouders hier heen en gaan we eerst Cambridge een beetje verkennen en daarna nog 4 dagen naar London. Ik heb er allemaal al heel erg veel zin in, nu hopen dat het weer ook een beetje mee gaat werken!


Aankomende tijd heb ik het dus best druk, nadat mijn ouder komen heb ik 1 korte week werken en daarna gaan we met het gezin naar Schotland, dus heel veel tijd om een nieuwe blog te schrijven zal ik niet hebben, het kan dus misschien wel even duren!


Bedankt weer voor het lezen!


Groetjes,

Ylva

Reacties

Reacties

Eddie

Drukke dame dus.
Wat leuk dat je zoveel ziet.
Eten op kosten van Microsoft. Dat verdienen eigenlijk alle Windows-gebruikers wel ;)
Geniet ervan en morgen fijne verjaardag.

Jan Verkerke

Hoi Ylva,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag,geniet van de dag.
Groetjes Jan

Marja

Hi Ylva,
Je beleeft wel van alles he. Leuk hoor.
Leuke foto's ook.
Geniet van de dagen met je pa en ma.
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active