ylvaengeland.reismee.nl

Week 5: London & mijn nieuwe kamer

Wacht even, week 5 al? Dat betekent dat ik hier al meer dan een maand zit!

De afgelopen maand is echt voorbij gevlogen en morgen zit ik hier al weer 6 weken. Dat voelt erg bizar aan de ene kant maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik hier al veel langer zit. Ik weet nog erg goed het moment dat ik weg reed uit Vlissingen met mijn ouders op weg naar mijn grote avontuur. En nu zit ik gewoon al 6 weken in dit grote avontuur en gaat alles eigenlijk super. Ik heb het heel erg naar mijn zin. Ik vind de stad Cambridge heel leuk en mijn gezin is ook erg lief en leuk. De weken gaan echt heel snel voorbij en alles voelt al heel erg als thuis, wat natuurlijk enorm fijn is.

Vorige week ben ik gewisseld van kamers. Toen ik namelijk aan kwam in Cambridge zou eigenlijk mijn studio in de tuin al klaar zijn maar dit was helaas niet zo. Ik heb dus even moeten wachten maar nu zit er er dan toch eindelijk! En wat is het fijn zeg, heerlijk mijn eigen plekje, mijn eigen badkamer en echt een ruime kamer, geen Ronan die om 7 uur 's ochtends piano speelt of een huilende baby, echt heerlijk! Hier en daar moeten er nog wel dingen gebeuren of dingen gekocht worden (zoals het plafond in de badkamer die nog geschilderd moet worden) maar het is hartstikke goed leefbaar en heb er al echt mijn plekje van gemaakt. Ook zijn mijn host ouders hier heel erg lief in, ze vragen wat ik wil en of ik nog iets nodig heb. Zo heb ik een paar dagen geleden uitgekozen welke badmat ik wilde (dat is nog best lastig eigenlijk...) en kon ik vandaag kiezen welke wc bostel ik wilde haha.

Mijn host family is over het algemeen echt super lief! Ze vragen altijd hoe mijn dag was en of ik bijvoorbeeld nog plannen heb voor in het weekend en geven ook graag tips over dingen die te doen zijn in Cambridge. De band met hen koste wat meer tijd om op te bouwen maar ik heb er nu een super fijn gevoel bij!

In mijn vorige blog schreef ik dat ik zou gaan handballen en ondertussen heb ik 2 trainingen gehad! Ik was van tevoren bang dat het niveau erg laag zou zijn en dat het niet zoveel voor zou stellen maar dat viel enorm mee. Oke, het niveau van de dames is niet denderend maar we trainen altijd met de mannen waardoor het niveau een stuk hoger is. Er zijn maar weinig dames, volgens mij zijn er maar 7 op dit moment, en dus train ik ook niet heel veel met de dames. De trainingen die ik tot nu toe mee heb gemaakt waren erg leuk en uitdagend (conditioneel ook wel uitdagend na 3 maanden zowat niks doen..). Helaas kon ik afgelopen donderdag niet heel veel doen omdat ik mijn pols al meer dan 3 weken erg veel pijn doet (ik denk geblesseerd met het schoonmaken van een pan....) maar gelukkig wel wat verdedigend werk kunnen doen en iedereen toch een beetje beter leren kennen.

Vorige week zondag ben ik voor het eerst weer naar London geweest! Ik ben vroeger al wel een paar keer naar London geweest en ik vind het een heerlijke stad waar zo veel te zien is. Ik ben met 2 andere au pairs gegaan en zo hadden we een heel goedkoop trein en metro ticket en stonden we binnen een uur in hartje London. We hebben een hele hoop gezien en gedaan. We zijn langs een hele hoop bekende plekken zoals Buckingham palace en Westminster Abbey geweest en hebben een hele hoop leuke dingen gezien. Er waren heel veel straat artiesten wat de sfeer heel erg leuk maakte en ze waren nog eens goed ook! Morgen ga ik met dezelfde meiden weer naar London omdat 1 van de meiden de week daarna al weg gaat (helaas...) en we nog een hele hoop dingen willen zien. We zijn van plan om naar een paar musea te gaan en we hopen dat we ook naar een musical kunnen gaan!

Helaas lijkt het erop dat de zomer nu wel echt voorbij is... Waar ik vorige week door London liep in mijn t-shirt, vrees ik nu dat het voor morgen regenjas en sweater weer wordt. Deze week was er dan ook een echte storm die over Engeland heen kwam, storm Ali. En gelukkig heb ik daar qua regen heel veel geluk mee gehad, maar om de wind kon ik echt niet heen! Ik moest deze week 3 keer met Ronan en de tandem ergens naar toe (2x zwemmen en naar de osteopaat) en dat is toch een hele opgave als je vol wind tegen hebt. De tandem zelf is al erg zwaar zonder wind maar met wind is het nog moeilijker, en helaas helpt Ronan niet haha. Bij mijn foto's kan je een foto van de tandem vinden toen het nog een zonnige dag was...

Het zorgen voor Ronan gaat erg goed! Hij had deze week wat moeilijke momenten maar ik kon hier goed mee omgaan en ik wist wat ik moest doen om hem rustig te krijgen. Ook met baby Ethan kan ik het erg goed vinden. Hij is echt onwijs schattig en begint vaak met lachen als ik naar hem kijk. Ik vind het erg leuk dat er ook een baby in huis is (nu ik niet meer wakker wordt als die huilt haha). Ik mag soms ook even op hem passen en het is zo leuk om te zien hoe snel hij groeit. Toen ik 6 weken geleden aankwam kon hij niet kruipen en zei hij niet veel. Nu begint die steeds meer te brabbelen, kruipt die onwijs snel, klimt de trap al op en hij kan al bijna lopen! Echt super leuk om te zien.


Nou, dit was mijn blog voor deze keer weer. Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden :)

Groetjes,

Ylva


Reacties

Reacties

Anja

Hoi Ylva,
Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Leuk om je verhalen te lezen ?
Groetjes Anja

Monique

Leuk om je zo te volgen. Fijn dat je het naar je zin hebt en een fijn eigen plekje hebt nu. Veel plezier in Londen morgen.
Groetjes Monique

Eddie

Dat is genieten. Een uurtje van Londen. Mooi dat het goed gaat.
Leuk stukje weer. Je houd ons op een leuke manier op de hoogte. Veel plezier in Londen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active