ylvaengeland.reismee.nl

Week 6: Goede en minder goede tijden

Hoi allemaal!

Hier weer eens een update uit het zonnige Australië. Eerst ga ik beginnen met wat minder leuke tijden, namelijk hoe ik mij voel op dit moment…

Een paar weken geleden hoorde ik van mijn host parents dat zij een weekend met de kinderen naar Queensland zouden gaan. Ze zouden op vrijdag weg gaan en zondag weer terug komen. Ik mocht mee maar dat was eigenlijk amper de moeite, dus ik besloot om alleen thuis te blijven. Ik keek hier stiekem toch wel naar uit en had een hele hoop leuke dingen gepland. Het weekend dat ze weg zijn is nu hier, maar helaas gaan alle leuke dingen niet door omdat ik ziek ben…. En niet even 1 dag koorts ofzo nee, ik heb nu na 2,5 dag geen koorts meer, maar nog wel verhoging, afgelopen nacht vooral wakker gelegen omdat alles in mijn maag eruit wilde en ik voel mij tamelijk slecht… Ik heb een keel infectie waardoor eten en drinken best wel veel pijn doet. Ik baal er echt onwijs van dat mijn leuke weekend zo helemaal kapot is, maar het is niet anders… Nu ben ik het maar rustig aan, aan het doen, veel drinken en alle medicijnen aan het nemen die de dokter mij heeft gegeven…


Maar nu de leuke dingen!! Het weer begint steeds lekkerder te worden, al gaat het nog wel heel erg op en neer. De ene dag is het 18 graden met regen en voelt het echt koud, en de andere dag is het 38 graden en is het weer echt veel te warm.. Maar over het algemeen is het wel rond de 21 graden met een heerlijk zonnetje, prima dus!

Het werken met de kinderen gaat ook echt al weer een stuk beter. Ze luisteren nu goed naar mij (uitzonderingen daar gelaten, want ja, het zijn kinderen haha) en we kunnen ook veel leuke dingen samen doen. Ik heb hier een au pair ontmoet die ook Nederlands is, Seline, en zij past op een jongetje dat een paar maanden ouder is dan Reece. Reece en Seline’s kindje kunnen het echt onwijs goed met elkaar vinden, dus gaan we vaak samen dingen doen. Voor ons leuk en voor de kinderen leuk!


Een paar weekenden geleden was er de ‘christmas pageant’. Dit is een kerst optocht, maar die in Adelaide is best bijzonder want het is de grootste kerst optocht van de wereld en de op een na grootste optocht ter wereld (de thanksgiving optocht in new york is de grootste). Ik ging met mijn host mom en Christian naar de optocht toe om te kijken. Maar opeens kreeg mijn host mom het berichtje dat we in de optocht konden zijn. We zijn dus snel naar onze ‘float’ gerend en voor we het wisten zaten we opeens op een trein achtige float en waren we ons aan het klaarmaken om naar honderden mensen te gaan zwaaien. Het was echt onwijs leuk om mee te maken en bizar om te zien hoeveel mensen er waren (330 000 volgens mij).

Vorig weekend met ik met Seline en nog een andere au pair naar een pink lake geweest. De naam zegt het al, dit meer is bijzonder omdat het roze is. Het was ongeveer 2 uur rijden er naar toe en dat vond ik al de moeite waard. Ik vond het interessant om te zien hoe de omgeving hier eruit ziet, best wel mooi, maar dan snap je ook waarom er zoveel bosbranden zijn, heel droog allemaal… Het pink lake was niet onwijs pink toen wij er waren. Het was met het blote oog wel te zien, maar op foto’s lijkt het niet echt roze. Maar het was alsnog een erg leuke trip en heel gezellig!

Met de handbal gaat het nog steeds erg goed, we zijn nog steeds ongeslagen! En we hebben ondertussen toch al wel 6 of 7 wedstrijden gespeeld! Het is ook nog steeds heel erg gezellig en ik geniet er enorm van!


Nu het weer wat beter is geniet ik sowieso steeds meer. De temperatuur is nu goed genoeg om na een dag werken gezellig met nog wat mensen naar het strand te gaan of om met de kids lekker een middagje op het strand te zitten, heerlijk! Het gaat allemaal dus goed en ik heb echt mijn draai hier wel gevonden!


Nou, nu ga ik maar weer even uit rusten… Tot de volgende keer!


Groetjes,

Ylva


Reacties

Reacties

ellen

leuk weer om te lezen, en wat een afstanden he...effe 2 uur rijden, maar ja tis ook een heel groot land.
gelukkig dat het met de kids goed gaat...je zal toch maar rot jong krijgen
nou beterschap en genieten.

Leila

Hey, hopelijk ben je weer helemaal gezond. Je maakt bijzondere dingen mee. Een optocht met 330.000 mensen! ??
Heerlijk genieten van de zon. Hier een stuk minder lekker hoor.

Eddie

Al een beetje hersteld. Jammer van je weekend.

Die bosbranden zien wij ook veel van op tv. Geen last van volgens mij, toch?
In Dakar heb je ook een roze meer.
Heerlijk dat je zo'n mooi jaargetijde tegemoet gaat. Geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active