ylvaengeland.reismee.nl

Week 3: Eerste weekjes in Australië

Hoi!

Hier mijn eerste blog uit Australië!

Als eerste zal ik maar beginnen met de lange vlucht.. Ik was van deur tot deur meer dan 24 uur onderweg, maar alles ging gelukkig vrij vlot en goed. Ik heb best wel een tijdje kunnen slapen in het vliegtuig en voor de rest veel films bekeken, ik heb mij eigenlijk bijna niet verveeld gelukkig!


Na de lange vlucht kwam eigenlijk het spannendste moment, de ontmoeting met het gezin. De moeder wachtte mij op bij het vliegveld en de vader en de oudste wachtte mij thuis op. Ik kreeg meteen een rondleiding en voelde mij erg welkom. Aangezien het al laat was ben ik snel gaan slapen. De volgende dag was eigenlijk heel erg rustig, in de ochtend waren de vader en oudste nog thuis maar die gingen in de middag weg. Genoeg tijd voor mij dus om mijn koffer uit te pakken en een beetje te settelen. Ik heb hier, net als in Engeland, een kamer wat apart is van het huis. De kamer zit als het ware in een garage maar is wel zo omgebouwd dat het leefbaar is. Ook heb ik mijn eigen badkamer met koelkast tegenover mijn kamer, wat echt heel fijn is. Er stond een heel welkomspakket voor mij klaar in mijn kamer met stroopwafels! Dus dat thuis voelen ging al heel snel haha.


Ondertussen heb ik al 2,5 week gewerkt en merk ik ook dat de kids al goed aan mij gewend zijn. Ik zal kort wat vertellen over mijn dagen hier. In de ochtend begin ik rond 8.15 met werken en dan heb ik de jongste (Reece) heel de ochtend. We gaan vaak naar het park, ergens zwemmen of naar het strand. Rond 11/12 uur is hij meestal echt helemaal kapot en dus tijd voor zijn middag slaapje. Op dat moment heb ik dus 2/3 uur voor mijzelf! Oké, ik moet ook wel een beetje schoonmaken, vaatwasser uitruimen, was opruimen, even vegen, huis opruimen etc. Maar ik houd altijd genoeg tijd over voor netflix en lunch. Rond 2 uur maak ik Reece wakker, hij heeft altijd een tijdje nodig om wakker te worden zonder dat hij onwijs chagrijnig is. Om 14.40 vertrekken we van huis (met de auto) om de oudste (Christian) op te halen van school. We gaan dan vaak naar huis waar Christian altijd wat tijd beeldscherm tijd heeft en voor de rest spelen we lekker veel binnen en buiten dan. Soms gaan we na school ook naar een park, wat Christian in het begin nooit wil (beeldscherm tijd is veel leuker…..), maar na een paar minuten vindt hij het ook erg leuk!

Het werken met de kinderen gaat al goed. Het is natuurlijk wel anders dan Engeland. Allebei de kinderen hier kunnen met mij communiceren over wat ze wel, en wat ze vooral niet willen, iets wat ik in Engeland niet had. Dit is dus wel even wennen, ook is dit gezin flexibeler met een hele hoop dingen wat dus ook wennen is. Maar al met al gaat het erg goed!


In de weekenden heb ik ook al leuke dingen gedaan. Ik ben gestart met beach handbal, wat hier best wel groot is. Elke zondag heb ik met een mixed team en met een dames team een wedstrijd en op woensdag avond is het altijd trainen. Ik vind het erg leuk om weer met handbal bezig te zijn, ook al is het wel echt anders dan ‘normaal’ handbal, het is lekker om op doel te schieten en om met een team bezig te zijn aan een overwinning. Met het dames team gaat het echt super, we hebben de eerste 2 wedstrijden allebei gewonnen!

Op de zaterdagen ben ik bezig geweest met het ontmoeten van nieuwe au pairs. Waar er in Cambridge echt amper Nederlandse au pairs waren, zitten er hier aardig wat. We hebben zelfs al afgesproken om met wat Nederlandse meiden sinterklaas te vieren! Ook heb ik al 1 wat vaster maatje, Seline, ook een Nederlandse met een kindje die ongeveer even oud is als Reece. We gaan binnenkort plannen wat we allemaal willen gaan doen, dus daar kijk ik nu al naar uit!


Mijn eerste indruk van Adelaide is dat het vooral een erg grote en ruime stad is met heel veel leuke plekjes om te ontdekken. Je hebt veel verschillende gebieden waar je ook weer veel winkels en bars hebt. Tot nu toe ben ik een paar keer in de stad geweest wat wel leuk was, vooral winkels, maar mijn favoriete plekje tot nu toe is Glenelg beach. Dat is een gebied bij het strand waar ook veel leuke restaurants zijn en wat heel erg levendig is, met het strand toch wel als middelpunt. Voor de rest merk ik wel dat het hier, net als in Amerika, heel handig is om een auto te hebben. Eigenlijk is alles ingericht op auto’s. Het openbaar vervoer is op zich wel te doen, maar vanuit mijn huis zijn er niet hele fijne connecties naar bijvoorbeeld het strand. Maar gelukkig heb ik in het weekend regelmatig de auto, dus dat maakt het wel een stuk makkelijker.


Het gaat dus eigenlijk allemaal heel goed! Ik voel mij fijn en thuis hier, ik ben al redelijk aan alles gewend, het werken gaat goed en het weer is erg lekker (oke, de 35 van vandaag was wel iets te veel eigenlijk haha)!


Groetjes,

Ylva

Reacties

Reacties

ellen

gaaf joh...en gelukkig dat alles meevalt, leuk dat je al nederlandse meiden heb ontmoet.
geniet ervan...tis zo weer voorbij.

Jan Verkerke

Leuk om te lezen Ylva
Heel veel plezier

Monique

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
Geniet er maar lekker van. ?

Leila

Hey, weer mooi verhaal, gaat goed komen! Leuk om Nederlandse meiden te ontmoeten, hoef je geen heimwee te krijgen! Geniet er van!

Marieke

Leuk zeg! Fijn dat je je op je plek voelt. Lekker handballen! Succes

Caroline v. Belzen

Hoi ILVA,
Geweldig, leuk, dat wordt weer een fijn half jaar voor je !! Kangaroo Island is dichtbij Adelaide heb ik ge-
zien op de atlas, maar ik heb geen idee hoeveel de afstand van jullie stad is!
Wordt er in de omgeving ook gefietst??
Kan ik je ook met mijn mobiel bellen? Het landnr. is 61, maar netnr. weet ik niet!? Groetjes en pas op voor de haaien (SHARKS) !

Marja

Hi Ylva, Weer leuk om van je te horen. Wat een ervaringen weer allemaal, zo'n lange reis, je nieuwe familie ontmoeten, nieuwe kinderen, enz. En gelijk weer aan t handballen en nieuwe meiden leren kennen. Je doet 't fantastisch!! Veel plezier.

Annemarie

Zo globetrotter! Ze bent alweer aardig gesetteld zo te lezen. Dat is fijn. Leuk dat je daar ook alweer wat andere meiden hebt om leuke dingen mee te doen. Veel plezier daar?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active