ylvaengeland.reismee.nl

Week 51: The final countdown!

Nog maar 2 weken

Pff wat gaat het opeens toch onwijs snel. Oke, het ging eigenlijk heel de tijd wel heel snel, maar de afgelopen weken gaan voor mijn gevoel nog sneller. Aan de ene kant vind ik dat fijn, dan ben ik sneller thuis waar ik erg naar uit kijk. Maar aan de andere kant vind ik het eng en kijk ik er totaal niet naar uit want ja, dan moet ik ook afscheid gaan nemen… Afscheid nemen van vriendinnen heb ik eigenlijk al, ik heb ook al soort van afscheid genomen van London, maar het afscheid van het gezin en vooral de kids zie ik enorm tegen op. Op het moment dat ik dit schrijf (donderdag) heb ik voor de laatste keer Ethan naar bed gebracht voor zijn middagslaapje en morgen heb ik al mijn laatste werkdag met Ethan… De aankomende 2 weken werk ik elke dag met Ronan en ik heb de laatste weken amper met Ronan gewerkt dus dit vind ik wel erg fijn.

Maar we gaan eerst nog maar eens naar de afgelopen weken kijken voordat ik te veel naar de laatste twee weken kijk. Nathalie (een hele goede vriendin) is op bezoek geweest voor 4 dagen en dat was echt onwijs gezellig. Ik vind het heel leuk om mijn leventje hier aan mensen te laten zien en ik vond het bizar hoe snel het normaal voelde. Het was net alsof Nathalie hier gewoon hoorde en niet alsof we elkaar 6 maanden niet hadden gezien. We hebben veel gelachen en een enorm leuke tijd gehad!

Daarna was het voor mij meteen door naar London voor 2 weken. Ik wist van tevoren dat ik elke werkdag met Ethan zou werken en hier had ik ook erg veel zin in. Ethan is zo’n schatje en groeit zo snel! Ik vond het dus heel leuk dat ik nog even echt tijd met hem alleen had. De eerste week was het erg warm en helaas was het huis waarin we verbleven niet de koelste plek… (integendeel, het was erg warm…) Ondanks de warmte hebben we veel leuke dingen gedaan, vooral binnen of in de schaduw. Zo zijn we naar een muziek en verhaaltjes ochtend geweest in de Royal Albert Hall, helaas niet in de grote hal zelf maar in een kleiner zaaltje. We zijn ook naar sea life geweest wat leuk was, vooral voor Ethan aangezien het zijn eerste keer was. Het was er ook heerlijk koel, wat ook mooi meegenomen was haha. Deze afgelopen week zijn we vooral veel naar buiten gegaan en zijn we gewoon gaan lopen. Ethan vind het niet leuk om gewoon naar de speeltuin te gaan, maar hij vindt het leuker om op zijn wandelfiets of step een rondje te gaan lopen en naar alle auto’s te kijken. Dat hebben we de afgelopen 2 weken dus heel erg veel gedaan. 1 Dag hebben we zelfs 45 minuten bij een parkeerplaats gezeten om naar alle auto’s en bussen te kijken. Het verbaast mij dus ook niet dat hij nu ‘big car’ ‘white car’ ‘red car’ heeft toegevoegd aan zijn vocabulaire. We hebben twee hele leuke en gezellige weken gehad samen!

Aangezien dit mijn laatste weken in London zijn had ik mij voorgenomen om nog wat musicals te bezoeken. Ik had een tijd geleden al tickets gekocht voor een Harry Potter toneelstuk en hier keek ik onwijs naar uit en met recht. Het was echt geweldig! Als Harry Potter fan is het een ongelofelijk toneelstuk en ik zat echt vaak met mijn mond open. Echt een aanrader dus! Daarnaast ben ik op de zaterdag nog naar ‘Six’ gegaan, een soort concert wat gaat over de 6 vrouwen van Henry the eight die eindelijk hun zegje doen. Een hele hoop muziek en womanpower in 75 minuten, heerlijk! En op woensdag de 31ste ben ik dan naar mijn (zeer waarschijnlijk) laatste musical geweest, Waitress. Dit was een vermakelijke musical maar ik merkte wel dat het geen top musical zoals bijvoorbeeld Wicked is, maar alsnog heb ik er van genoten! Ik kan nu toch wel zeggen dat ik eigenlijk alles heb gezien wat ik wilde zien en ik ben een aantal keer ook positief verrast!

En nu nog maar twee weken, twee weekenden en twee werk weken. In de weekenden heb ik nog helemaal niks gepland wat ik wel even fijn vind. Ik wil nog wel met wat andere au pairs naar the Lion King in de bioscoop, ik moet nog wat dingen kopen om mee naar huist te nemen of als afscheidskado en ik moet binnenkort al eens gaan proef inpakken. Ik weet niet of alles in mijn koffers gaan passen, dus ik ga nu alvast kijken of het past en anders een pakket naar huis sturen! Het is wel jammer, Ethan en Cecily gaan de 16de naar Amerika, dus ik moet van hun een dag eerder afscheid nemen, maar misschien maakt dit het afscheid nemen iets makkelijker. We gaan het zien!


Voor de rest heb ik nog erg goed nieuws uit Australië, ik heb een gezin gevonden! Het is een gezin in Adelaide, met twee jongens, 2 jaar en 6 jaar. De oudste heeft autisme, hij heeft niet heel veel speciale zorg nodig, maar alsnog vind ik het erg leuk dat ik toch wel een beetje een extra uitdaging heb. Ik vind het onwijs leuk om met mensen met autisme te werken, dus ik kijk hier nu al naar uit. We zijn nog aan het werken aan de details (contract en startdatum etc.), maar als het goed is gaat is het nu zo goed als rond!! Waarschijnlijk ga ik daar heen rond begin oktober.


Maar nu eerst nog mijn laatste twee weken hier volop genieten van alles wat ik doe! De laatste keer naar zwemles, laatste keer naar de softplay en ga zo maar door. Ik ben mij er allemaal erg bewust van en ik weet niet of dat het beter gaat maken, maar ja, ik blijf maar tegen mijzelf zeggen: Cambridge is dicht bij dus ik kan altijd op bezoek!

Als je nog vragen hebt, wil weten hoe ik iets doe of wat dan ook, schroom niet om mij een berichtje te sturen!


Ik gok dat ik of voordat ik vertrek of als ik weer in Nederland ben weer schrijf, dus tot gauw ?


Groetjes,

Ylva


Oh en mijn blog gaat trouwens door als ik naar Australië ga!!

Reacties

Reacties

Caroline van Belzen

Hoi, hoi,
Wat heb jij toch in een jaartje, onwijs veel meegemaakt Ylva!! Als ik alles uit moest printen zou ik een boekdeel hebben, misschien doe ik het wel !?
Jij bent meer in de theater etc. geweest dan ik in mijn 15/16 jaar in U.K. !!
Als ik je in NL. zie wil ik wel eens met je praten over je werkmethodes met your 2 kids ! Nog veel fun met
de laatste ' voorlopige ' weken !! Pick the day and take each day as it comes !!

Eddie

Dat zijn dus de nadelen van au pair zijn. Het afscheid nemen. Betekent in ieder geval dat je een klik hebt met de mensen om je heen.
Succes met je laatste tijd daar. Inderdaad, je kan altijd nog eens op bezoek. Prima reden toch?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active