ylvaengeland.reismee.nl

Week 44: Beginnen met afscheid nemen…

Mijn vorige blog ging eigenlijk volledig over wat ik na dit jaar Engeland ga doen, maar in de tussentijd heb ik weer veel leuke dingen gedaan en heb ik helaas ook afscheid moeten nemen van 2 goede vriendinnen.


Eerst alle leuke dingen die ik heb gedaan!! Sinds mijn laatste blog over Engeland heb ik namelijk 2 musicals gezien, naar 1 concert geweest (in mijn eentje) en ben een weekend in Brighton geweest.

Als eerste ben ik naar Lion King geweest met Steffi. Ik keek hier al best wel lang naar uit en was erg benieuwd. Het was mooi, vooral het decor was erg mooi, maar voor de rest vond ik hem niet onwijs bijzonder. Onze kleine simba was helaas ook niet goed wat sommige geweldige liedjes toch een stuk minder mooi maakt… Maar al met al ben ik blij dat ik hem heb gezien, maar hoef ik hem niet nog een keer te zien. De andere musical waar ik heen ben geweest, was book of Mormon. Ik had van meerdere mensen gehoord dat dit echt een goede musical is en de musical heeft ook veel prijzen gewonnen, dus moest ik er toch wel heen. Deze musical viel echt niet tegen! Ik wist van tevoren eigenlijk niet zo goed waar het over ging dus liet mijzelf maar verrassen en dat lukte! Het was een hilarische musical die echt geniaal in elkaar zit, zeker een aanrader dus!

In de tussentijd ben ik ook nog 3 dagen naar Brighton geweest met Caro en Steffi. Ik had er erg veel zin in, want ja eigenlijk weer eens een weekend naar het strand! Dit viel een klein beetje tegen want het was totaal geen strand weer en het strand had geen zand maar stenen… Een beetje jammer dus maar we hebben er alsnog een heel leuk weekend van gemaakt! Het was heerlijk om weer de geur van de zee te ruiken. We hebben eerst een tour gedaan door de stad, dit was handig om een beetje te weten wat leuke plekken zijn. Ondanks dat onze gids niet echt goed was hebben we toch een goede tijd gehad! Op de tweede dag hebben we wat fietsen gehuurd en zijn we richting de seven sisters gefietst. Dit zijn van die witte rotsen, een beetje hetzelfde als de cliffs van Dover. We zijn niet helemaal naar Seven Sisters gefietst want dit vonden we toch iets te ver (zo’n 2.5 uur fietsen….), maar we hebben alsnog heel veel mooie dingen gehad en het was echt heerlijk om eens zo’n lang stuk te fietsen! Het was wel een mooie uitdaging ook, want het ging heel veel omhoog en omlaag. In de middag zijn we naar een musical sing a long geweest. Dit was echt onwijs leuk, het was een soort van Vlissingen zingt, maar dan een stuk korter en met allemaal musical liedjes. We hebben veel leuke dingen gedaan en het was onwijs gezellig!

Het weekend daarna had ik het concert van Hugh Jackman, waar ik toch wel een beetje nerveus voor was omdat ik helemaal alleen ging. Het ging allemaal echt heel goed gelukkig. Het concert zelf was heel erg leuk en ook al het reizen in mijn eentje ging allemaal goed. Dit was voor mij ook weer een realisatie momentje van hoeveel ik gegroeid ben. In Nederland had ik denk ik nooit gedaan en als ik het al had gedaan was ik onwijs nerveus geweest. Maar ik heb het gewoon gedaan, gezellig met mensen gekletst die ik niet ken en ik heb echt een super tijd gehad. Toch een beetje een trots moment ?


Ik heb helaas ondertussen ook al afscheid moeten nemen… Ik deed de afgelopen tijd het meeste met Caro en Steffi en vooral met Caro die ik vanaf het begin al kende. En zij zijn beide helaas de afgelopen weken weg gegaan… Dit vond ik natuurlijk wel erg jammer omdat dit toch wel mijn vaste vriendinnen waren, maar ja dit hoort er helaas ook bij. Om weer wat nieuwe mensen te ontmoeten ben ik in een nieuwe groepswhatsapp gegaan en ben ik gisteren met wat nieuwe mensen gaan lunchen wat gezellig was! Het is leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten, maar vooral Caro ga ik denk ik wel missen op ten duur, dus dan moet ik maar druk blijven zodat dit niet gaat gebeuren!

Op het moment heb ik niet onwijs veel gepland maar wel een paar leuke dingen. Volgend weekend heb ik eerst een outdoor Bohemian Rhapsody sing a long op vrijdag en op zaterdag ga ik met iemand naar London naar West end sings. Dit is een soort musical sing a long, net als in Nederland elk jaar op de uitmarkt is, met alle acteurs van de musicals die zingen. Hier heb ik erg veel zin in!

Op 19 juli komt Nathalie voor 4 dagen op bezoek en we gaan naar Aladdin de musical! Ik heb echt heel veel zin om Nathalie te laten zien waar ik woon en om mijn gezin te laten zien. Als Nathalie weg is ga ik meteen naar London toe omdat we dan voor 2 weken met het gezin in London zijn. Tot nu toe vond ik onze tripjes naar London erg leuk en nu heb ik ook al 1 toneelstuk ingepland, namelijk Harry Potter and the cursed child! Hier wil ik al erg lang heen en nu heb ik eindelijk tickets kunnen krijgen.


Ik heb dus best wel wat leuke dingen gepland in mijn laatste twee maanden. Het voelt toch wel raar om het einde in zicht te hebben aangezien het zo normaal en als thuis voelt hier. Ik weet nog niet precies wanneer ik naar huis ga omdat mijn gezin nog geen nieuwe au pair hebben gevonden… Maar eerst ga ik hier nog lekker genieten en dan zie ik wanneer ik ga naar huis ga!


Weer bedankt voor het lezen van mijn blog!


Groetjes,

Ylva

Reacties

Reacties

Marja

Hi Ylva, Wat veel leuke dingen doe je toch, 't lijkt meer een enorme vakantie dan werk (maar dat is natuurlijk schijn). Geniet er toch maar lekker van, 2 maanden zijn zo weer voorbij.
Groetjes

Eddie

Brighton leek mij ook leuk eens heen te gaan, maar voor het strand hoeven we het dus niet te doen.
Je hebt wel veel muzikale uitjes gedaan zeg, als je er zo op terug kijkt. Leuk hoor.
Geniet nog van de komende 2 maanden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active