ylvaengeland.reismee.nl

Week 39: Reizen, reizen en nog eens reizen

Hallo vanuit Amerika!

Ja, inderdaad Amerika. Ik zit op het moment in een stadje net buiten Boston en nee, dit was van tevoren niet echt gepland. Ik zou eigenlijk vanaf 4 mei tot en met 12 mei in Schotland zitten, maar ik ben samen met de moeder en Ethan op woensdag naar Boston gevlogen. De moeder komt oorspronkelijk uit Amerika en ze moest naar huis maar kon Ethan niet in Schotland laten. Dus mocht ik ook mee om te helpen en dat vind ik echt helemaal niet erg!

Mijn tijd zit er nu al bijna weer op, morgen ochtend (middag voor jullie haha) vertrek ik al weer. Iets wat ik mij wel weer beseft heb (ik wist dit al wel maar nu nog duidelijker geworden), Amerika is een land waar je echt een auto nodig hebt. Helaas heb ik die niks dus kan ik eigenlijk niet heel veel… Af en toe ga ik met een taxi ergens heen, maar ik heb helaas geen winkel dicht bij… Op donderdag liep ik vanaf het huis waar de moeder en Ethan verblijven naar mijn kamer (wat ergens anders is) en bijna de hele tijd had ik geen voetpad! Ik zit gelukkig wel dicht bij een park, dus daar ben ik nog van plan heen te gaan en daar wat te lopen.

Voordat ik naar Boston ging zat ik dus een aantal dagen in Schotland. We zaten echt in the middle of nowhere waardoor ik niet heel veel kon doen behalve in de natuur wandelen. Het was wel heel lekker om even geen auto’s om je heen te horen, wakker worden en de paarden buiten horen lopen en totale rust te hebben (op de kinderen na natuurlijk haha). Ik had 1,5 dag vrij, op mijn eerste dag voelde ik mij niet echt lekker dus heb ik eigenlijk niet heel veel gedaan, maar de dag daarna ben ik naar Edinburgh geweest. Ik had afgesproken met een vriendin van de middelbare school die ik sinds we waren geslaagd niet meer had gezien. Samen hebben we Edinburgh verkend en we hebben natuurlijk ook heel veel gekletst. Het was erg gezellig en ik heb enorm genoten. Voor de rest heb ik vooral met Ethan gewerkt en niet heel veel bijzonders gedaan.


In mijn vorige blog had ik het over het bezoek wat ik allemaal zou krijgen, dus daar moet ik het nu natuurlijk wel over hebben! Eerst kwam Manon mij bezoeken. We hebben een hele hoop dingen gedaan. We zijn gaan punten, naar Wicked geweest in London, een dorp gezien waar ik ook nog niet was geweest en nog meer. Het was erg gezellig en ik vond het echt leuk om haar mijn leventje hier te laten zien.

Nadat Manon weg ging moest ik 1 dag werken en daarna kwamen mijn ouders al. Mijn ouders hadden eigenlijk maar 2 dagen in Cambridge maar dit was op zich ook wel voldoende. We hebben 1 dag bij mij thuis gegeten met mijn host family wat heel erg leuk was! We zijn ook gaan punten en hebben Cambridge te voet verkend. Ik kwam er achter dat Cambridge eigenlijk een ideale stad is, alles ligt dicht bij elkaar! Na de 2 dagen Cambridge zijn we voor 5 dagen naar London gegaan. Hier hebben we natuurlijk alle hoogtepunten bezocht, geshopt, naar de London Dungeon gegaan (echt een aanrader!) en naar Les miserables geweest (geweldige musical, echt ongelofelijk..). Ik heb echt een hele leuke tijd gehad en enorm genoten met mijn ouders. Ik vond het erg leuk om hun mijn leven hier te laten zien, te laten zien waar ik woon en wat hier allemaal is.


Daarna was de pret (en drukte) nog niet over. De dag nadat mijn ouders weg waren was het koningsdag, best lastig vieren als je niet in Nederland bent. Maar in London zit een Nederlandse bar waar koningsdag gevierd werd. Ik ben hier samen met Julia (au pair vriendin) en Manon (zat op dat moment in London) heen gegaan en het was echt onwijs leuk. Het was erg gezellig en leuk om weer eens onder allemaal Nederlanders te zijn. Ook heb ik weer eens een frikandel op! Niet zo goed als in Nederland, maar zeker goed genoeg.

De dag daarna was het Grieks Pasen en dit werd bij ons thuis gevierd. We hadden dus veel mensen over de vloer en veel eten. Er waren vooral veel vrienden van Niki (mijn hostdad) wat wel logisch is omdat hij uit Griekenland komt. Het was een gezellige en leuke dag. De volgende dag was het de doop van Ethan en Ronan. Dit was mijn eerste doop ooit en ik vond het vooral interessant. De kinderen deden het erg goed, Ronan vond het wel even lastig dat hij weer uit het water moest toen hij gedoopt werd en Ethan vond het juist vervelend dat hij water over zijn hoofd heen kreeg haha.

Daarna heb ik nog wat dagen gewerkt en vertrokken we al heel snel weer naar Schotland. Het is allemaal heel erg druk geweest en ik had erg veel dingen achter elkaar. Maat het was allemaal wel echt onwijs leuk en gezellig! Als we weer thuis zijn hoop ik dat het even wat rustiger is, al heb ik al wel elk weekend tot halverwege juni al minimaal 1 ding gepland, maar ja allemaal echt leuke dingen!


Nou, dat was het wel weer even voor nu! De volgende blog zal waarschijnlijk gaan over mijn plannen voor na mijn au pair jaar in Engeland, waar ik nu al veel zin in heb. Ik zal mijn foto’s nog niet op mijn blog kunnen zetten want dat gaat niet lukken vrees ik, hopelijk lukt dit in deze dagen nog anders wordt het als ik thuis ben!


Groetjes,

Ylva

Reacties

Reacties

Anja

Hoi Ylva,
Het was weer leuk om over je belevenissen te lezen?
Groetjes Anja

Eddie

Wereldreizigster en drukke bazin!
Geniet ervan.
En spannende vooruitzichten weer....

Marja

Zooo Ylva, je maakt wel wat mee zeg, fantastisch!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active