ylvaengeland.reismee.nl

Week 32: Tijd vliegt

Hoi!

Hier weer eens een blog, sorry dat het best wel even heeft geduurd!


Ik was in februari een beetje bang dat ik in maart een beetje in een dipje zou komen omdat ik eigenlijk geen dingen gepland had, het leek in mijn agenda 1 lange lege maand en dat terwijl er in april heel veel leuke dingen zijn. Maar dit is echt totaal niet het geval, maart vliegt echt voorbij en ik ben (vooral in de weekenden) best wel druk.

In mijn vorige blog zat ik met regen in Griekenland, gelukkig werd het weer al snel een stuk beter en ik heb zelfs lekker in mijn bikini buiten kunnen zitten! Helaas werd ik op de laatste dag, de reisdag terug naar huis, onwijs ziek…. Ik heb de hele nacht over lopen geven en ook de reis was totaal geen pretje… gelukkig waren de ouders echt super lief. De moeder zei meerdere keren dat ik echt niet hoefde te helpen en de vader kwam al heel snel met een rol vuilniszakken en heel veel keukenpapier, ik was dus goed voorbereid op het ergste haha. Gelukkig heb ik af en toe tijdens de reis een beetje kunnen slapen, maar ik was heel blij toen ik thuis in mijn eigen bedje lag! Normaal gesproken had ik die dag daarna moeten werken, maar de moeder zei in het vliegtuig al dat ik die dag vrij zou krijgen. En gelukkig maar, ik heb die dag nog best veel geslapen en voorzichtig weer het een en ander gegeten. De dag daarna moest ik wel weer werken maar dat ging dan ook gewoon goed! Het was al met al geen super vakantie, maar het was toch erg lekker om even weg te zijn!


De afgelopen weekenden heb ik vooral veel met vriendinnen afgesproken en gewoon Lekker relaxte dagen gehad. Maar ik ben ook naar de kapper gegaan en iets gedaan wat ik normaal nooit durfde, mijn haar een stuk korter geknipt! Ik zal een foto ervan plaatsten bij mijn fotoalbum van deze week.

Vorig weekend heb ik weer een nieuwe au pair ontmoet, Stefanie, een Duitse au pair die hier tot juni zit. Het klikte meteen erg goed en ik heb deze week ook weer met haar afgesproken. Ook zijn we van plan om 25 en 26 mei samen met een andere au pair (caro) naar Brighton te gaan! Eindelijk weer eens een wat langer tripje buiten Cambridge of London! Ook ga ik met Caro en Stefanie op 18 mei weer naar London en gaan we eindelijk maar the lion King musical. Op zondag de 17de moest ik een keertje werken (Ik was wel vrijdag vrij!) Maar op zich was het helemaal niet erg om dan te werken. Het was lekker weer en dus konden we lekker de tuin in en in de avond ben ik nog met wat au pairs uit eten gegaan!

Gisteren was dus weer een leuke dag en op het moment dat ik deze blog schrijf (ik kan het helaas later pas uploaden) ben ik onderweg naar London. Ik ga naar Simone, iemand met wie ik meerdere jaren heb gehandbald en die nu in London woont. Ik heb er veel zin in!

Volgend weekend is Caro jarig dus gaan we naar verjaardag vieren en voor de rest heb ik eigenlijk nog niks gepland voor dat weekend. Dat weekend daarna gaan we samen nog onze verjaardagen vieren met een high tea en nog wat andere leuke dingen! De dag daarna ga ik als het goed is met Julia (een Nederlandse au pair) naar madame Tussauds in London.

De week daarna zit ik voor 2 dagen best heel dicht bij Vlissingen. Ik ga namelijk 11 en 12 april met de host mom en Ethan naar Brussel! En daarna komt Manon en is het mijn verjaardag! Vanaf dat moment is het best druk want na Manon komen mijn ouders, daarna vieren we Grieks Pasen, is Ethan zijn doop en gaan we op 4 mei naar Schotland met het gezin! Een hele hoop leuke dingen in het vooruitzicht dus!


Het werken gaat nog steeds erg goed. Ronan was afgelopen week een beetje wisselend en af en toe snel verdrietig, maar dat is meestal zijn manier van dingen verwerken voordat er weer een periode van groei aankomt. Ik was woensdag met Ronan in het zwembad en ik keek eens goed naar hem en besefte dat hij echt al veel is gegroeid sinds ik hier kwam. Hij begint echt al een grote jongen te worden en ook qua spraak gaat hij goed vooruit. Oké, het is nog lang niet waar het zou moeten zijn en ik vrees dat wanneer Ethan echt begint te praten, hij als heel snel beter is dan Ronan. Maar ik merk dat Ronan het nu ook leuk vindt om te praten en dat hij er een beetje mee speelt. Ronan kan nu zeggen hoe die zich voelt en hij kan om dingen vragen. Een moeilijk punt zijn nog diverse letters, waaronder de “s" . En probeer maar eens goed te praten zonder de s, dat is heel heel erg lastig. Maar op ten duur komen we er wel!!


Ik realiseerde mij dat ik helemaal ben vergeten te zeggen dat ik sinds het nieuwe jaar ook auto rijd! Ik vond het in het begin wel spannend want ja je rijdt toch aan de verkeerde kant voor je gevoel. Maar eigenlijk gaat het rijden onwijs goed. Ik rijd in een elektrische auto en ik hoef niet te schakelen! Het is echt een heerlijke auto en vind het daarom ook niet vervelend om te rijden! Soms is de positie op de weg nog wel beetje lastig. Ik moet altijd langs 1 straat wat best erg nauw is en dan ben ik wel bang dat ik te veel naar rechts rijdt… maar ik heb nog geen 1 keer iets geraakt, ik hoop natuurlijk dat dit zo blijft hahaha.


Nou, dit was weer eens een lange blog… ik hoop dat jullie het leuk vonden en tot de volgende keer (wat waarschijnlijk ook wel weer even kan duren…) !


Ylva

Reacties

Reacties

Annemarie

Wat schrijf je weer leuk Ylva. En wat maak je veel mee. Leuk dat je alweer zoveel plannen hebt voor april. Ik ga in april naar de Nederlandse Lion King; leuk dat jij naar de Engelse gaat. Veel plezier met alle leuke dingen die je gaat doen

Annemarir

Ja hallo. Nog even iets anders. Wat staat dat kortere haar je mooi!! Houden zo!!

Eddie

Spannend hé, links rijden. Het moeilijkste vond ik de rotondes. Maar het went redelijk snel.
Leuk geschreven weer. Je wisselt werk en plezier maken goed af.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active