ylvaengeland.reismee.nl

Week 28: Drukke weekenden

Hier zit ik dan, lekker in Griekenland dacht ik… Maar ik zit nu 2 dagen in Griekenland, gisteren was het nog lekker maar vandaag… We hebben vandaag de reis gemaakt van Athene naar Edipsos, we moesten door de bergen en toen we weg gingen was het al erg koud en regende het erg hard. Dit werd helaas steeds erger want toen we de bergen in reden ging het al snel sneeuwen. En met het uitladen van de koffers bevroren mijn vingers en werd ik helemaal nat…

Ik zit nu voor 10 dagen in Griekenland met het gezin, de vader komt oorspronkelijk uit Griekenland. Gelukkig wordt het vanaf dinsdag wel weer wat warmer, maar het is toch jammer, zeker aangezien het nu in Nederland en Cambridge best wel lekker weer is…. Maar goed, we gaan er gewoon een hele leuke vakantie van maken!! (korte update op het moment dat ik deze blog echt upload, ik zit nu in het zonnetje op het balkon, een stuk beter!!)


Ik heb de afgelopen weekenden echt onwijs leuke dingen gedaan. Als eerste ben ik op 2 februari met Ayla naar London gegaan om als eerste te gaan boulderen (klimmen maar dan zonder touw) en een concert te bezoeken. Het concert heette ‘West end women’ en het leuke was, was dat er één Nederlandse musical actrice (Celinde Schoenmaker) meedeed. Dit was heel erg gaaf en heel erg indrukwekkend! Ook het klimmen was heel erg leuk. We hadden (gelukkig) een introductie cursus zodat we een beetje wisten wat we moesten doen, hoe we moesten vallen en wat de veiligheid regels waren. De muren gaan met boulderen niet hoger dan 4,5 meter maar alsnog vond ik dat best wel eng en kwam mijn hoogtevrees (wat ik normaal niet heb haha) om de hoek kijken. Maar gelukkig was er ook een muur waar je rond kon ‘lopen’ en dit vonden Ayla en ik echt heel leuk. We hadden een airbnb geregeld zodat we de volgende dag nog wat dingen konden doen. Dit is uiteindelijk het museum geworden en de musical School of Rock. Ik was al eens in het museum geweest maar het was alsnog interessant want ik had heel veel nog niet gezien. De musical was ook echt onwijs leuk! Een heel ander soort musical als waar ik daarvoor heen was geweest met Ayla (Phantom of the opera), maar echt heel leuk!


Het weekend daarna had ik weer wat leuks op de planning, ik ging namelijk naar Manon toe in Dublin. Voor de mensen die Manon niet kennen, Manon ken ik van mijn opleiding Social Work en zo zijn we goede vriendinnen geworden. Zij zit momenteel in Dublin om te werken als au pair! Op vrijdag ging ik dus naar haar toe maar dit ging helaas niet helemaal zoals ik wilde… Het weekend daarvoor waren de kids ziek geworden (een overgeef virus) en aangezien ik best wel veel in contact kom met beide kinderen was ik toch wel bang dat ik het ook zou krijgen maar alles leek goed te gaan, tot donderdag…. Donderdag voelde ik mij de hele dag erg beroerd, had constant het gevoel dat ik over moest geven en ik had totaal geen energie. Maar ik voelde mij al iets beter aan het einde van de dag dus stond mijn wekker gewoon op 5.30 zodat ik naar Dublin kon! De volgende ochtend voelde ik mij al iets beter en was vooral de misselijkheid grotendeels weg. Maar dit was helaas van korte duur, ik was namelijk nog bezig met mijn ontbijt en alles kwam er al weer uit… Met een compleet lege maag toch maar richting heb vliegveld gegaan en het vliegtuig in gegaan. Ondanks dat ik mij nog steeds niet echt lekker voelde is het allemaal wel goed gegaan! En uiteindelijk in Dublin aangekomen en bij Manon durfde ik voorzichtig weer wat eten en dit ging gelukkig goed. De rest van de tijd is het gelukkig goed gegaan ook al had ik totaal geen eetlust en kreeg ik heel snel buikpijn als ik wat at.

Maar ik zat in Dublin en was met Manon dus ik had genoeg te doen om mijn gedachte daar van af te zetten en dat is heel goed gelukt haha. We hebben heel veel gelopen en gekletst, het was erg leuk en gezellig! Ik vond de stad Dublin niet zo heel bijzonder eigenlijk, maar de omgeving vond ik wel heel erg mooi! Het was ook lekker om weer eens zee om mij heen te hebben, geeft toch een fijn gevoel ? Ik heb ook een middagje samen met Manon op 2 van der kids gepast. Dit vond ik heel erg leuk om te doen. Het was heel leuk om te zien hoe het bij Manon allemaal gaat en om haar kinderen goed te leren kennen. Het was echt een leuk weekend en ik kijk nu al uit naar april als Manon naar mij toe komt!


Zoals ik eerder al schreef had ik met Ayla een introductie les boulderen gehad. Ayla en ik vonden het erg leuk om te doen dus we gingen op zoek naar boulder plekken in Cambridge en we kwamen er achter dat er 2 plekken zitten in Cambridge. De eerste keer naar een wat kleinere en goedkopere boulderhal geweest maar dit was niet zo veel. Het was erg klein en het was erg druk, geen succes dus. Dus al snel gingen we de andere optie bekijken en dit was wel echt een fijne hal. Hier zijn we dus een paar keer gaan klimmen en het was echt heel leuk! We zijn ongeveer elke week wel 2 keer gaan klimmen omdat we het allebei heel erg leuk vonden, wat resulteerde en erg pijnlijke hadden en een knie met 6 blauwe plekken… Maar als ik terug ben in Cambridge ga ik misschien toch wel proberen om een nieuw boulder maatje te vinden om er toch mee door te gaan (Ik zal een filmpje van het bouleren op mijn blog zetten, maar dit kan even duren omdat mijn internet hier niet onwijs snel is).

Ik heb een nieuw boulder maatje nodig omdat Ayla’s tijd in Cambridge er helaas op zit… Ze is op de dag dat ik met het gezin naar Griekenland ging terug naar Nederland gevlogen. We hebben echt een hele leuke tijd gehad en ik ga haar zeker wel missen als ik terug ben in Cambridge. Maar ik ben super blij dat we deze leuke tijd hebben gehad en dat heeft mijn winter echt een stuk leuker gemaakt!


Ik besefte mij laatst dat ik helemaal vergeten ben om in mijn blog te zetten dat ik gestopt ben met handbal. Ik voelde mij er niet erg fijn en niet echt welkom. Er waren ook amper dames dus je was eigenlijk altijd aan het trainen met de mannen maar die hielden eigenlijk geen rekening met de dames. Wel jammer want ik mis het handbal wel een beetje. Ik ben wel van plan om na de vakantie iets meer te gaan zwemmen zodat ik wel bezig blijf en misschien ga ik dan ook boulderen! Tevens ben ik ook bezig met een toneel groep. Ik had in november al een toneel groep aangeschreven om te zeggen dat ik geïnteresseerd was in de groep. Helaas is het nog een opstartende groep dus er is nog helemaal geen basis, maar dit is aan de andere kant ook wel leuk omdat ik kan helpen om het op te zetten. We zijn nu druk bezig met het zoeken van een ruimte waar we kunnen oefenen en ledenwerving. Ik heb al een aantal au pairs gevonden die waarschijnlijk wel mee willen doen! Als het goed is hebben we op de donderdag dat ik weer terug ben de eerste ontmoeting met ook de andere au pairs en in een echte ruimte! Ik ben erg benieuwd maar heb er veel zin in.


Voor de rest gaat het allemaal erg goed, het werken met Ronan gaat ook nog steeds erg goed en ik hou het allemaal nog goed uit in Cambridge! Ik heb erg veel zin in wat beter weer zodat ik wat meer naar buiten kan met Ronan!


Ik hoop dat jullie (mijn lange) blog weer leuk vonden! Tot de volgende keer.

Groetjes Ylva

Reacties

Reacties

Monique

Leuke blog weer Ylva. Fijn dat je zoveel onderneemt en het werken met Ronan nog steeds leuk is en goed gaat.
Groetjes en veel plezier in Griekenland.

Marja

Leuk om weer van je te horen en fijn dat het allemaal goed gaat en je het naar je zin hebt.
Geniet lekker in Griekenland. Groetjes

Eddie

Jij boft echt niet met het weer. Tis hier zo lekker.
Hoe lang blijf je in Greece?
Spannend hoor, dat boulderen. En dat zonder veiligheidstouw.
Veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active