ylvaengeland.reismee.nl

Week 23: Naar huis!

Hoi!

Allereerst natuurlijk een gelukkig nieuw jaar, ik hoop dat jullie allemaal een goede en gezellig jaarwisseling hebben gehad.

Mijn vorige blog schreef ik vlak voor kerst en dat lijkt ondertussen al weer heel ver weg. Kerst was best wel leuk! Van tevoren twijfelde ik een beetje over mijn keuze om in Cambridge te blijven maar ik heb er helemaal geen spijt van gehad. De 24ste was eigenlijk niet heel bijzonder, al zijn we wel naar de kerk geweest. We zijn met het gezin (en dus ook de kinderen) gegaan naar de kinderen service. Dit vond ik niet heel erg, het was maar een half uurtje en ik kende de liedjes die ze zongen in ieder geval nog een klein beetje haha. De 25ste was het wel echt kerst! We hadden helaas geen boom (met een baby van bijna 1 jaar en een blind kind is dat niet heel handig….) maar desondanks voelde het wel echt als kerst. Sandra, een oude nanny van Ethan, en haar vriend kwamen over om samen kerst te vieren en dit was heel erg gezellig. We begonnen rond 10 uur met het huis kerst lunch klaarmaken. En rond 1 uur was het tijd voor de kerst lunch. We hadden kalkoen, spruitjes, cranberrysaus, worteltjes, aardappelen en doperwtjes, echt typisch Engelse kersteten dus. En het was ook echt lekker, vooral de kalkoen vond ik erg lekker! En daarna deden we de cadeaus, voor de kinderen deden we maar een paar cadeaus, dit is vooral omdat Ronan het concept van kerst nog niet snapt, dus krijgen de kinderen elke dag een cadeau! Het gezin had voor mij ook een cadeau, 2 kaartjes voor Aladdin de musical, een kalender met foto’s van het gezin en een sjaal! Echt super lief en leuk. Voor de rest hebben we na de lunch nog even gewandeld en daarna was het eigenlijk allemaal wel klaar en hebben we voor het avond eten vooral de restjes van de lunch gegeten haha.

De 26ste is in Engeland geen tweede kerst maar boxing day, dit betekent eigenlijk gewoon grote uitverkoop. Maar dat was bij ons de reden voor een feestje, maar dat was Ethan zijn eerste verjaardag! We hadden best een hele hoop mensen over de vloer, 2 oude nanny’s van Ethan, een oude au pair van Ronan en de peetouders van Ronan en Ethan waren er. Het was erg gezellig en voelde alsnog als een leuke tweede kerstdag!

De dag daarna was het voor mij tijd om naar huis te gaan! Ik had echt veel zin om weer naar huis te gaan en echt even lekker thuis te zijn en vrienden weer te zien. Ik heb ook echt een leuke tijd gehad toen ik thuis was. Als eerste hebben we de 28ste alsnog kerst gevierd, heb ik met vriendinnen een leuke spelletjesavond gehad, met Nathalie naar de film geweest en ben ik uit eten geweest met opa, mijn ouders en Rene en Sandra wat ook erg gezellig en lekker was! Natuurlijk ook oud en nieuw gevierd wat ook onwijs fijn en gezellig was. Voor de rest heb ik vooral veel uitgeslapen, niet veel gedaan en veel gekletst met mijn ouders. Het was erg fijn om weer lekker thuis te zijn maar het ging echt snel voorbij en voordat ik het wist ging ik weer naar ‘huis’. Want ja zo noem ik het wel gelukkig! Dat voelt echt heel raar. Ik zei tegen mijn ouders de dag voordat ik weer terug naar Engeland ging: “Ja, ik ga weer lekker naar huis”. Dat voelt toch best raar om te zeggen als je al thuis bent haha.

En eigenlijk ging ik niet eens naar ‘huis’ want we verbleven eerst een week in Londen! Ronan had weer piano lessen en ook iets anders wat we sinds kort gestart zijn ‘sensory integration lessen’. We zijn er achter gekomen (we wisten dit eigenlijk al wel langer) dat Ronan problemen heeft met het verwerken van bepaalde dingen. Een normaal lichaam verwerkt prikkels, dingen die gebeuren, dingen die je voelt of ruikt meteen en dat verwerkt je brein dan. Maar bij Ronan gaat dit niet altijd helemaal goed. Hij moet leren hoe hij bepaalde dingen kan verwerken en niet te veel prikkels enzo binnen krijgt. Best wel heel ingewikkeld, maar in Londen zit er een kliniek die hierin gespecialiseerd is (niet per se voor blinden maar ja het werkt wel!) en dit werkt erg goed! Eigenlijk is het een soort speelzaal waar Ronan heen gaat en kan die een hele hoop dingen doen die hij geweldig vindt zoals schommelen. Wij hebben nu ook zo’n schommel die ze bij de lessen gebruiken en die kan alle kanten op en ook overal heen draaien, heel gaaf! Ook hebben we nu een ballenbak haha.

Maar ja we hadden dus een erg druk weekje Londen en helaas werden beide kinderen nog ziek ook… Vooral Ethan was best wel ziek dus dat was wel echt zielig. Maar op vrijdag kwam Ayla en zijn we samen naar Aladdin gegaan! De dag daarna zijn we samen gaan high tea’en en zijn we in de avond naar Phantom of the Opera geweest. Een heel erg leuk weekendje dus!

Nu gaat alles zoals normaal en het gaat best wel lekker! Ik heb het gevoel dat Ronan nog closer met mij is geworden, hij vraagt nu zelf soms naar mij en dit deed hij normaal echt nooit! Voor de rest kreeg ik nog leuk nieuws vlak voordat ik weer naar Cambridge ging. Ze vonden namelijk dat ik het echt heel goed deed en ze waarderen heel erg wat ik allemaal voor ze doen, en dat wilde ze niet alleen uiten in woorden, maar ze hebben mij ook nog eens loonsverhoging gegeven! Echt onwijs lief!!

Deze week is nog een beetje apart. Ik ga morgen samen met de moeder en Ethan naar London en we komen woensdag avond weer terug. De moeder heeft de lancering van een project van Microsoft en moest daarom 2 dagen in Londen zijn en ik vond het helemaal niet erg om mee te gaan.

Voor de rest heb ik echt heel veel leuke dingen in de planning staan. Het eerste weekend van februari ga ik weer een weekendje naar Londen met Ayla en gaan we naar een concert en een musical. Het weekend daarna ga ik Manon opzoeken in Dublin en 22 februari gaan we op vakantie naar Griekenland! Dan heb ik het even weer wat rustiger maar halverwege april staan er weer een hele hoop leuke dingen op de planning. Manon komt een paar dagen hier heen en op 19 april komen mijn ouders hier heen! Ook ga ik nog met een au pair vriendin een paar dagen naar of Porto of Lissabon (iemand nog tips? Wij zijn aan het twijfelen…) en daarna komt Nathalie ook nog op bezoek!

Ik heb dus nog een hele hoop leuke dingen in het vooruitzicht waar ik jullie allemaal van op de hoogte ga houden! Nu is deze blog wel echt lang genoeg, dus tot de volgende keer!

Groetjes,

Ylva

Marja

Leuk om te lezen, 't lijkt soms meer een vakantie dan werk.... ? Geniet er maar van.

Caroline v.B.

Wat een mooi verhaal en het voelt bijna aan dat jij VAKANTIE hebt met alles wat er gebeurt! Ik zou willen dat ik onzichtbaar jou en Ronan kon observeren! Je begint al echt een 'band' met Ronan te krijgen heb ik begrepen. Ik probeer me voor te stellen hoe het is om een blind jongetje met een 'mini'spraakvermogen te
begeleiden. Hoe reageert Ronan als jij hem knuffelt Ylva ?
Hoe spreek jij zijn moeder aan, gewoon bij voornaam of ………..?? Wat een interesting werk, job heb jij!! Gr.C.

Monique

Leuk stukje weer Ylva.

Eddie

Geweldig toch om gewaardeerd te worden. Dan weet je in ieder geval dat je het goed doet. Ook Ronan vind dat blijkbaar. Veel plezier en geniet ervan.

Annemarie

Wat een leuk verslag weer Ylva. En wat fijn dat je zo gewaardeerd wordt; door de ouders en natuurlijk ook door Ronan. En wat een hoop verschillende dingen zitten er allemaal aan te komen. Druk, druk, druk!! Wel heel leuk. Dikke kus.