ylvaengeland.reismee.nl

Week 18: Bijna kerst

Hoi!

Hier weer eens een blog vanuit het koude Engeland… Er is de afgelopen tijd niet heel veel gebeurd, alles gaat zijn gangetje maar ik heb toch een paar leuke dingen te vertellen!


Nou zoals ik al schreef is het hier koud. Gelukkig vriest het (nog) niet maar de temperatuur is wel erg laag. En de regen is vooral heel erg jammer… Een paar dagen geleden was ik met Ronan in het park en was het op zich echt goed te doen. Maar opeens ging het kei hard regenen. Gelukkig had Ronan waterbestendige kleren aan maar ik moest toch echt schuilen onder de glijbaan haha. Ik heb hier een nieuwe winterjas gekocht en daar ben ik echt onwijs blij mee! Hij is heerlijk warm en ook lekker lang zodat als het opeens regent ik niet helemaal nat word. Maar we hebben in ieder geval geen sneeuw gehad tot nu toe!!


Een paar weken geleden wilde Carolin en ik graag weer eens naar London en we kwamen er achter dat er nu een groot winter wonderland is in Hyde Park dus dat gingen we maar eens bekijken. Eerst gingen we een beetje shoppen en zijn we toevallig tegen een Hema aangelopen en gelukkig ook! Ik had namelijk al best lang erg veel zin in pepernoten en deze Hema had gelukkig pepernoten, dus mijn dag was al helemaal goed haha. Daarna zijn we naar winter wonderland gegaan en we zouden naar wat shows gaan die we van tevoren hadden geboekt en voor de rest een beetje rondlopen. Nou dat rondlopen lukte zeker wel, het was echt gigantisch. Er waren een hele hoop attracties, achtbanen, shows, eetkraampjes en nog veel meer! Het was als een soort grote kermis, een schaatsbaan, Duitse kerstkraampjes en circus bij elkaar gemengd en te veel om allemaal in 1 middag en avond te zien. We zijn eerst naar een ijssculptuur show geweest wat echt onwijs mooi was (ik zal een paar foto’s bij de foto’s zetten!).


Afgelopen weekend zijn we weer naar London geweest, dit keer naar een toneelstuk (peter pan) en om lekker te shoppen. Nou dat shoppen lukte erg goed! Het toneelstuk was wat minder maar wel een acteur ontmoet die in mijn favoriete serie speelde dus dat was al met al wel leuk. Maar toen de terugweg…. Wat was dat hopeloos, zelfs erger dan de ns (ja dat kan dus blijkbaar….). Er was een boom op het spoor ergens gevallen waardoor er een hele hoop treinen niet konden rijden. Wij kwamen bij het station aan en hadden al snel door dat dit lang zou duren toen we hoorde dat iemand naast ons al 2 uur aan het wachten was… Uiteindelijk hebben we een andere route moeten nemen, vanaf een bepaald punt verder met de bus naar Cambridge en toen moest ik nog naar huis… Mijn fiets stond ergens anders, bij het station van Cambridge noord, maar daar gingen geen treinen meer naar toe. Het was of een uur lopen (het was ondertussen al 11 uur geweest in de avond) of met de taxi, toch maar voor de taxi gekozen. En toen was ik eindelijk, 3 uur nadat eigenlijk thuis had moeten zijn, weer lekker thuis!

Sinds 1 december is Ayla ook in Cambridge! Ze loopt stage hier bij de hostmom van mijn gezin. Het is natuurlijk ontzettend leuk om Ayla hier te hebben. Ze gaat helaas over een morgen al weer weg maar gelukkig komt ze in het nieuwe jaar weer terug! Het is toch wel erg leuk om dingen samen met Ayla te doen en gewoon weer eens voor een langere tijd in dezelfde stad te wonen haha. Het EK handbal was de afgelopen week en dat was dus wel heel erg leuk om samen te kijken!

Zoals de titel van deze blog al zegt, het is bijna kerst! Normaal heb ik er niet zoveel mee, maar nu ik hier in Engeland zit wel. Alle winkels zijn versierd, je ziet al veel kerst optredens, hoort kerstmuziek in de winkels en alles is gewoon kerst. Wij hebben met het gezin helaas geen kerstboom (huis veel te klein, een baby en Ronan zijn toch wel goede redenen haha) maar ach. Omdat ik kerst hier eens mee wilde maken heb ik dus ook besloten om hier te blijven met kerst! Voor zover ik weet gaan we lunchen met z’n allen en de oude nanny van Ethan en doen we cadeaus. Op tweede kerstdag is Ethan 1 jaar dus dit gaan we natuurlijk ook vieren en de 27ste ga ik terug naar huis. Ik blijf dan lekker met oud en nieuw thuis en ik ga de 6de weer terug.

Ik heb er ondertussen toch wel erg veel zin in om weer thuis te zijn. Gewoon alles weer helemaal vertrouwd, gezellig mijn ouders weer zien, vriendinnen weer eens zien, Nederlands eten en gewoon lekker thuis zijn en niks hoeven.

Maar eerst nog een paar dagen bikkelen. Vorige week woensdag is de nanny voor 4 weken naar Australië gegaan dus dat betekent dat ik meer uren maak. Vorige week 40 uur gedraaid en deze week zit ik ook rond de 40 uur. Dat is dus wel even pittig maar ja, dan heb ik daarna echt mijn vakantie verdiend ?


Ik gok dat dit mijn laatste blog voor kerst en oud & nieuw gaat zijn, dus allemaal alvast een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!


Groetjes,

Ylva

Reacties

Reacties

Jan Verkerke

Leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat. Kerst is altijd een mooie tijd en super dat dit nu zo beleeft. Straks ook weer even lekker samen met familie. Ik wens je een hele fijne en mooie kerst. En natuurlijk alvast een happy New year.
Groetjes.

Ina

Thuis zijn en niks hoeven??
Keep op dreaming??

Ylva Engels

Bedankt Jan! Jij ook een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!

Oh en Ina, minder dan hier in ieder geval.... en ja ben van plan om veel te gaan slapen ja!! ;)

Ayla

Het is super leuk om weer samen te zijn!!
Maakt het voor mij ook allemaal wat makkelijker hier en ook super leuk om je met Ronan bezig te zien, heel knap!
Heel veel zin om nog veel leuke dingen samen te doen, maar eerst kerst ;)

Annemarie en Hubert

Gelukkig ben je met oud en nieuw in Vlissingen. We gaan er weer een leuk feestje van maken! 30 seconds? Of heb je nog andere inspiratie opgedaan in de UK?
Tot dan en fijne kerstdagen!
Knuffels van ons.

Eddie

Zo, nog even flink je uren maken dan. Leuk dat Ayla daar ook is. Is dat toeval dat jullie bij hetzelfde gezin zijn?
Toch moet je over dat even naar huis komen nog maar even over nadenken als ik Ina's reactie zo lees.
Fijne kerst en misschien tot snel.

Marja

Hi Ylva,
Opa gesproken en attent gemaakt op je blog, gelijk even opgezocht. LEUK!!
Kan ik je gelijk bedanken voor jullie kaart die vandaag kwam, wij wensen jullie natuurlijk ook fijne kerstdagen en een spetterend 2019!!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active