ylvaengeland.reismee.nl

Week 14: Mijn werkweek

Hoi allemaal!


Deze blog ga ik het hebben over hoe mijn werkweek er meestal uit ziet! Maar eerst ga ik nog eens wat vertellen wat ik de afgelopen tijd heb gedaan. Ik heb namelijk 2 weken geleden een dagtrip gemaakt naar Stonehenge en bath. Mijn vriendin Caroline en ik besloten de dag van tevoren al naar London te gaan zodat we niet heel vroeg op moesten. Dus na een kort nachtje in London te hebben gehad (helaas niet veel geslapen omdat ik niet in slaap kon komen…) onderweg naar de plaats waar we moesten verzamelen. We gingen met een georganiseerde reis van de organisatie in Engeland waarmee ik ben gereisd. Eerst was Stonehenge aan de beurt en dat vond ik echt heel mooi en interessant! Ik vind geschiedenis interessant en zeker als er nog veel onbekend is over wat het eigenlijk was. Ik vond het interessant en vooral verbazingwekkend hoe ze zoveel jaren geleden Stonehenge gebouwd hebben. Na Stonehenge gingen we door naar bath. We hadden wat problemen met de bus waardoor we best lang moesten wachten en uiteindelijk werden Caroline en ik in een andere bus werden gezet omdat wij van ver weg kwamen. Bath vond ik minder interessant. De huizen waren zowat allemaal hetzelfde en er waren geen bijzonder mooie gebouwen. Ik was ondertussen ook erg vermoeid dus daar kan het ook aan hebben gelegen haha. We hadden een tour door de stad wat wel leuk was! Hierdoor ben ik toch meer over de stad te weten gekomen. Uiteindelijk was het een leuke, gezellige en interessante dag!!


Maar nu, mijn werkweek! Mijn dagen zijn elke week altijd wel een beetje anders maar over het algemeen zijn ze nu redelijk hetzelfde elke week! En dat maakt het voor mij makkelijk, overzichtelijk en dan weet ik ook beter wat ik op een dag moet en kan doen met Ronan!


Maandag:

Deze maandag was heel anders dan normaal omdat Ronan naar London ging met zijn moeder. Hierdoor hoefde ik alleen in de ochtend 2 uurtjes te werken en in de avond 2. Normaal begin ik met werken om 12.00. Ronan gaat in de ochtend naar school en de nanny haalt hem op van school. Dus ik begin meestal met het maken van de lunch en soms heb ik baby Ethan ook even. De rest van de maandag is meestal een rustige dag. Vaak ga ik met hem (En soms ook met Ethan en de nanny) zwemmen wat Ronan echt heerlijk vind. Maar als ik dat niet doe ga ik naar het park. Ronan houdt echt van het park en speeltuinen en gelukkig heb je in Engeland heel veel speeltuinen! Dan probeer ik rond 4 uur weer naar huis te gaan zodat ik rond half 5/kwart voor 5 weer thuis ben met Ronan. Dan kan Ronan even voor zichzelf spelen terwijl ik het huis een beetje opruim en Ethan entertain want de nanny is dan aan het koken. Dan is het vaak wachten tot de ouders thuis zijn, wat tussen 5 uur en half 6 is en dan is het etenstijd! Na het eten help ik nog even met opruimen en schoonmaken en dan ben ik rond half 7/7 uur klaar!


Dinsdag:

De dinsdag begin ik altijd om 11 uur met werken. Soms moet ik dan de lunch maken, soms heb ik Ronan en soms heb ik Ethan. Dan is het om 12 uur lunchen. Ronan heeft sinds kort een timer voor lunch omdat die er anders zo 2 uur over kan doen… dus nu dan maar een timer van een uur haha. Om 14.30 had hij een soort van dans les in een kerk dus daarvoor hadden we nog wat tijd. Naast de kerk ligt een speeltuin dus dat is perfect! Na dansen ga ik meestal met Ronan naar huis, al is de moeder er ook en die neemt hem soms mee. En dan is het tijd voor mij om te gaan koken! Dinsdag is vis dag dus moet ik de vis in de oven doen en aardappelen erbij. Een gerecht wat ik zeker wel kan maken en dus ook niet zo erg vind om te maken haha. Daarna weer hetzelfde als de maandag avond.


Woensdag:

Op woensdag heeft Ronan altijd zwemles om 3 uur. Dus dan hebben we niet echt tijd om iets anders te doen dan zwemmen maar dat is prima, ik ga altijd wat eerder dan dat die les geeft zodat we van tevoren ook al wat kunnen zwemmen, Ronan vind dit echt heerlijk en geniet er zichtbaar van. Ik begin net als de dinsdag om 11 uur en meestal na de lunch laat ik Ronan nog even spelen of hebben we een grote knuffel sessie voordat we gaan zwemmen. Het handige met Ronan is, je kan in de gehandicapte toilet wat erg groot is en ik zet Ronan op de wc en hij is tevreden (Ronan vindt wc’s erg leuk, het geluid als je doortrekt vindt hij erg leuk en is als je er op let is het heel verschillend per wc haha). Dat geeft mij de tijd om om te kleden en hem te helpen met omkleden. Dan het “zwemmen", Ronan kan eigenlijk niet zwemmen dus het is vooral lopen door het zwembad en van alles verkennen. Bij de zwemles leert hij wel echt zwemmen en ik zie hem wel voor uit gaan maar dat zijn wel hele kleine stapjes. Gelukkig heeft zijn zwemlerares heel veel geduld met Ronan en ze doet het echt leuk! Na het zwemmen weer naar huis (het omkleden duurt zo’n 15-30 minuten…) en dan weer opruimen en eten.


Donderdag:

De donderdag begin ik weer om 11 uur en deze week had ik even wat speeltijd met Ethan omdat Ronan muziek deed met de nanny. Daarna was het weer lunch tijd en we hadden lekker helemaal niks staan in de middag. Na de lunch eerst weer even een knuffel sessie op de bank gehad en daarna besloten om de tuin in te gaan. We hebben een trampoline, glijbaan en schommel in de tuin wat dus eigenlijk een geweldige speeltuin is haha. Vaak hebben we op donderdag niet veel te doen en ga ik of naar de tuin of naar het park! Soms ga ik met Ronan naar de osteopaat maar om eerlijk te zijn ben ik blij als ik dat niet hoef te doen want dat is erg ver weg en best wel een klus op de tandem… Maar deze week had ik het dus lekker rustig en bleven we gewoon lekker thuis. Als Ronan in de tuin speelt heb ik eigenlijk niet zo veel te doen. Hij in heel goed alleen spelen, ik moet dan zijn schommel duwen maar dat is het! Al vind Ronan het wel heel leuk als ik met hem op de trampoline ga. Hij kan dit heel lang volhouden (omdat ik het meeste werk doe haha) maar na een week half uur heb ik het toch wel een beetje gehad en mijn benen ook dus dan mag die weer alleen springen wat die meestal niet heel leuk vindt. Na meer dan 2 uur in de tuin was het weer tijd om naar binnen te gaan en weer aan het avond ritueel te beginnen. En voor dat ik het wist was ik al weer klaar met werken!


Vrijdag:

Ik heb 2 soorten vrijdagen, of een normale dag zoals de donderdag of een dag zonder Ronan. Ronan gaat namelijk vaak op de vrijdag naar London met de nanny voor piano les. De nanny doet dit omdat zij ook piano speelt en ook muziek les geeft dus het muzikale gedeelte met Ronan doet. Deze week is Ronan in London voor piano dus begin ik om 13.30 en heb ik Ethan! Een gezellig dagje met Ethan vind ik helemaal niet erg, een beetje spelen, een rondje wandelen en soms ook nog even slapen, helemaal niet verkeerd dus! Deze week hebben ze mij gevraagd om de tandem naar de fietsenmaker te brengen en weer op te halen. Dat ben ik dus op dit moment aan het doen! Naja eigenlijk ben ik thee aan het drinken en komt mijn lunch er zo aan omdat ik moet wachten tot de fiets klaar is. Geen verkeerde ochtend “werken" dus! Straks dus weer naar huis en beetje kroelen met Ethan en daarna wachten totdat Ronan terug komt. De laatste tijd is Ronan best verdrietig als die thuis komt omdat het een lange en vermoeiende dag was. Dus ik ben benieuwd hoe Ronan vanavond terug komt! Na het eten ga ik met de vader en Ethan naar de buren, zij maken altijd brood en daar bestellen wij ons brood. Het brood is elke week anders en elke week echt heerlijk! Op de vrijdag avond halen we ons brood op en kletsen we een beetje met de andere mensen die er zijn en proeven we wat brood! Geen verkeerd einde van een week die weer heel snel voorbij is gegaan. In de avond ga ik samen met Caroline naar de nieuwe fantastic beasts film! Heb er al erg veel zin in!


Nou, dit is een hele lange blog geworden… ik hoop dat jullie het leuk vonden en als je nog vragen hebt schroom niet om ze te stellen!


Groetjes,

Ylva


p.s. Bij de foto's heb ik wat foto's van Ronan & Ethan geplaatst zodat jullie ook een beetje een idee krijgen :)

Reacties

Reacties

Annemarie

Wat een heerlijk verhaal weer Ylva. Leuk dat je je week zo uitgebreid hebt beschreven. Ook heel leuk dat je foto’s van de kinderen hebt geplaatst. Nu weet ik ook hoe ze eruit zien. Wat gaat de tijd toch snel. En zo mooi dat je het zo naar je zin hebt. Leuke dingen doen in het weekend! Helemaal goed

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active