ylvaengeland.reismee.nl

Week 8: Musicals

Hoi!


Het voelt erg raar om week 8 in de titel te zetten, dat betekent dat ik hier gewoon al 2 maanden zit! Ik heb het in mijn vorige blog ook geschreven, maar het is echt bizar hoe snel het gaat. 2 van mijn 12 maanden zitten er gewoon al op. Gelukkig heb ik het nog steeds onwijs naar mijn zin en kan ik niet wachten op de volgende 10 maanden.

De afgelopen weken zijn qua werk niet erg bijzonder geweest. We zijn allemaal wel redelijk gewend aan hoe de dagen nu verlopen. Mijn dagen met Ronan zitten meestal erg vol wat ik erg lekker vind want zo blijf ik bezig en hoef ik niet al te veel te bedenken wat we gaan doen haha.

De weekenden waren wel erg leuk en bijzonder. Ik ben in de tussentijd 2 x naar een musical geweest en afgelopen zondag Cambridge wat beter verkend. Maar eerst de musicals, want wauw. Ik hou erg van musicals al ben ik nog naar amper wat musicals geweest... Nu ik zo dicht bij London zit heb ik mijn kans om dit te veranderen! Ik ben als eerste naar Matilda geweest wat echt erg gaaf was. Ik had er niet veel van verwacht omdat ik het verhaal niet zo goed meer kende, maar het was erg goed. Het verhaal was leuk en alle zang en dans was erg mooi. Bizar hoe kinderen die zo jong zijn (zullen ongeveer rond de 10 jaar zijn) zo'n geweldige show neer kunnen zetten.

De week erop ben ik naar Wicked gegaan en wederom onwijs gaaf. Wicked is een musical waarvan ik een aantal liedjes al goed kende en die ik zeker op mijn lijst had om te zien. En het heeft mij totaal niet teleurgesteld (al vond ik het einde niet super...). Ook een geweldige ervaring dus, en ik hoop dat er nog meer komen want ik wil nog veel meer musicals bezoeken!

Afgelopen weekend ben ik ben een vriendin Cambridge in gegaan. Cambridge is een onwijs mooie en oude stad. Er zijn een hele hoop universiteiten in geweldige oude en mooie gebouwen (volgens mij zei een tour gids dat er wel 31 universiteiten zijn in Cambridge). Dit keer zijn we naar Kings college geweest want 1 van de grootste is en het was echt onwijs gaaf! Zo'n mooi gebouw, met een chapel ernaast en een hele hoop groen. Echt geweldig als je daar kan studeren, toch wel wat anders dan de HZ haha.

Daarna hebben we een punting tour gedaan. Punting is een soort gondel over de rivier en echt een super manier om meer van Cambridge en de college's te zien! We hadden een tour van 45 minuten waarin we veel scholen hebben gezien en de gigantische tuinen die erbij horen, echt bizar mooi! Dat was dus erg geslaagd en we willen het zeker nog een keer gaan doen, want je kan ook zelf gaan punten. Dat is wel onwijs zwaar en best moeilijk, dus we hebben besloten dat nog maar even uit te stellen haha.

Al met al waren het weer geweldige weekenden! En ik kijk er naar uit om nog meer te zien van London, Cambridge en de rest van Engeland.

Oh, daarnaast heb ik weer iets in elkaar gezet! Dit keer geen trampoline (wat Ronan overigens nog geen 1 keer heeft gebruikt -__- ) maar een bed! Ik heb een nieuw bed gekregen zodat de vader ook een bed had haha. En ik kon niet wachten tot het weekend met het in elkaar zetten dus begon ik dinsdag avond erg moedig aan het in elkaar zetten van het bed. Ik negeerde de gebruiksaanwijzing maar even waarin stond dat je het met 2 mensen moest doen en een hamer nodig had (een grote kaars was voldoende!)... Maar ongeveer 5 uur later was ik klaar!! Nou, moest nog wel de kastjes onder het bed doen, maar ik kon in ieder geval gaan slapen want dat had ik wel nodig haha. Maar ik kan nu wel met trots zeggen dat ik mijn eerste bed in elkaar heb gezet haha, wat leer ik hier toch veel ;)

De aankomende week is nog een redelijk rustige week, maar de 2 weken daarna worden wel een stuk drukker. Het is dan vakantie en op zich maakt dat voor Ronan niet heel veel uit, maar de nanny gaat de eerste week op vakantie dus komen we eigenlijk iemand te kort. Ik zal dan dagen van 9 tot 17.00 werken en ook veel tijd hebben met de baby (yess). De week daarna gaan we een weekje naar London voor piano lessen voor Ronan. Ook dan werk ik van 9 tot 17, maar heb ik gelukkig wel de avonden vrij om leuke dingen te doen (hmm, musical !!). Ik kijk er naar uit ondanks dat het wel even wat pittiger word. Een extra uitdaging op zijn tijd is niet verkeerd!


Groetjes,

Ylva

Reacties

Reacties

Jan Verkerke

Leuk om zo te volgen Ylva. Fijn dat je het naar je zin. Hoe is het met de handbal? De dames van HC zeeland gaan goed,eerste 2 competitie wedstrijden allebei gewonnen.
Groetjes vanuit Zeeland

Kim

Hey Ylva,
Wat leuk om weer van jou te horen en je belevenissen te lezen.
Je maakt een boel mooie herinneringen, een geweldige levenservaring rijker straks.
Gr. Kim

Ylva Engels

Hoi Jan!
Dank je wel :)
De handbal gaat, de afgelopen week was het geen trainen.... En ik kan ook niet heel veel doen op de trainingen op het moment omdat mijn pols nog steeds pijn doet... Als het goed is gaat de competitie binnenkort beginnen, maar ik weet nog niet of ik wedstrijden ga spelen.
Ik zag het ja! Echt super!! Ga zo door! Dan kunnen we volgend jaar weer gewoon eerste klas spelen ;)

Annemarie

Wat heb jij je draai gevonden daar! Mooi is dat. En dan ik week 8 al naar twee musicals geweest. Ik ben benieuwd waar je nog meer naar toe gaat. Leuk dat je Cambridge nu ook wat beter leert kennen. Is je vriendin ook een au pair? Dikke knuffel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active