ylvaengeland.reismee.nl

Week 4: Steeds beter

Hoi! Hier weer eens een blog. De afgelopen weken waren druk maar ook erg leuk en zoals de titel van deze blog al zegt, alles gaat steeds beter.

Als eerste zijn we met de familie en de vorige au pair naar Boedapest geweest als vakantie. Dit was echt heerlijk! Geweldig weer en ook een hele hoop vrije tijd waardoor ik met de andere au pair een hele hoop dingen heb kunnen zien. Ook heb ik de ouders toch beter leren kennen. Er was eindelijk tijd om even te zitten en met elkaar te praten. Dit had ik echt nodig want veel dingen waren nog onduidelijk voor mij en ik had helemaal geen structuur. Iedereen die mij redelijk goed kent zal wel weten dat duidelijkheid en structuur juist 2 dingen zijn die ik nodig heb. Maar gelukkig heb ik die gekregen! Het was echt een heerlijke week waarin ik ook weer een hele hoop geleerd heb en ook wat ik geleerd heb, heb kunnen verwerken.

We kwamen op de vrijdag (24) terug en dat weekend was mijn eerste weekend vrij en ik had nog eens geluk want de maandag was bank holiday en dus ook een vrije dag! Het was heerlijk om wat dagen vrij te hebben en hierdoor kon ik ook wat beter wennen aan alles. Zo kon ik eindelijk al mijn spullen uitpakken en een plekje geven voor zover dat kan. Ze zijn namelijk een studio in de tuin aan het bouwen voor mij maar deze is nog niet klaar... Dus nog een weekje wachten en dan kan ik daar in, maar moet ik dus wel weer alles verplaatsen.

In dat weekend heb ik Cambridge een beetje verkend en de stad in geweest. Op 10 minuten fiets afstand zitten meerdere winkels waaronder een erg grote Primark. Ik gok dat ik daar nog vaak heen ga! ;)

Toen was het tijd voor mijn eerste week alleen werken. Ik vond het niet eens zo heel spannend van tevoren (echt een wonder) en het is ook allemaal heel goed gegaan. Ronan luistert al goed naar mij, al test hij mij soms wel een beetje uit maar ja dat hoort erbij! En ook wat moeilijke momenten waar Ronan aan het huilen was omdat hij iets niet wilde heb ik goed om kunnen buigen. Ook mijn eerste keer koken ging erg goed! Nou ja, op een aangebrande pan na dan.. Ik hoef trouwens maar 2 keer in de week te koken, op de dinsdag en dan eten we altijd vis en op de vrijdag en dan eten we pasta. Best goed te doen dus! (Gelukkig, is toch een hele grote zorg minder)

Dit weekend voor het eerst met andere au pairs afgesproken. We zijn met zijn zessen naar een botanische tuin geweest wat erg mooi was, gaan lunchen en tot slot hebben we nog een hele tijd in een park gezeten en gekletst. Het was erg gezellig en we zijn van plan om nog vaker af te spreken.

Het aantal parken is hier trouwens wel echt heel veel. Er zijn een hele hoop parken en speelplaatsen, echt super! Soms kom je grappige dingen tegen zoals mensen, maar wat doodnormaal is zijn de koeien die er gewoon rondlopen, soms zelfs zonder een hek om het park heen!

Vandaag een drukke dag gehad. Eerst naar Ronan's school geweest waar hij 1 ochtend in de week naar toe gaat (voor de rest krijgt hij thuis les) om een trampoline in elkaar te zetten. Nou poeh, na het in elkaar zetten en uit elkaar halen (oeps, had iets verkeerd om gedaan maar dat was ook niet duidelijk haha) was ik ongeveer 4 uur verder. Dus snel naar huis fietsen omdat de moeder naar haar werk moest. En na 30 minuten fietsen en een snelle lunch had ik Ronan. We zijn naar een speelplaats gegaan en kon ik toch even een klein beetje uitrusten.

De rest van de week is niet heel druk op morgen na. Morgen komt namelijk Daniel weer en gaan we een ochtend in de school oefenen. Ik kijk hier erg naar uit omdat ik het vorige keer echt super interessant vond met Daniel. En donderdag avond mijn eerste keer mee trainen bij het handbal team hier in Cambridge! En de week daarna begint school weer voor Ronan dus wordt het allemaal iets rustiger.

Nou dat was weer een hoop van de afgelopen 2 weken. Als jullie bepaalde dingen willen weten, naar iets benieuwd zijn of vragen hebben mag je die altijd stellen!

Groetjes,

Ylva

Reacties

Reacties

Ria

Heb genoten van je verhaal,succes?

Eddie

Goed bezig (op de trampoline na dan ;-) )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active